Social Media Strategi

Social-media-strategi

Hvorfor lave en Social Media Strategi?

Nogle virksomheder vil kunne lægge opslag op som det passer dem og sætte en kampagne igang hvis det lyster. For mange virksomheder vil man dog aldrig kunne læne sig op af denne model.

Det handler ofte om at kunne analysere, planlægge og eksekvere på det helt rigtige tidspunkt. For derefter at gennemgå hvordan det hele gik på baggrund af data og optimere. Så kan man supplere med nogle opslag hist og her, som er aktuelt enten i form af news-jacking eller andet.

3 ting som er vigtige at huske når du laver en Social Media Strategi:

1.   Lav grundigt forarbejde. Hvem vil i ramme, hvad er målgruppens behov og hvad er jeres formål med SoMe?

2.  Planlæg strategien fra start til slut og gør plads til spontane opslag. Husk altid en checkliste!

3.  Hold øje med din strategi, mål på den og optimer helst løbende.

Planlæg jeres opslag

Sker det ikke, kan du hurtigt glemme begivenheder, mærkedage eller andet, som kunne være oplagt for jeres virksomhed. Det er kun muligt at huske så meget, hvis ens skrivebord er fyldt med arbejde.

Der findes mange fede værktøjer til at planlægge og gøre det nemt for et hold eller som ene mand. Du kan til at starte med bruge Facebooks egen mulighed som er lige til. Eller vælge et tredjepartsprogram som Hootsuite, hvor du har muligheden for at planlægge alle jeres opsalg et sted.

Der findes også mange gratis alternativer derude, som også kunne være relevant i forhold til en SoMe Strategi.

Udnyt mulighederne ved paid social

Du her nok bemærkerket at det ikke længere er lige nemt at nå bredt organisk på Facebook.

Faktisk er det sådan på de fleste Sociale medier som, Instagram, Linkedin, Pintrest osv.

Derfor kan jeg kun anbefale at man ved en social media strategi også gør brug af paid ads. Det er meget nemmere at nå ud til den helt konkrete målgruppe gennem instagram- og Facebook-annoncering.

Du kan enten lave kampagner direkte fra Business Manageren, eller eksponere dine organiske opslag til en bredere målgruppe. Det kunne være oplagt, hvis du allerede har haft stor succes med et givent opslag også give det et ekstra lille boost.

kenneth-dam

Kenneth Dam

Partner & Social Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Vi sidder klar til at hjælpe dig!

For at kunne indsnævre os og finde ud af hvordan vi hjælper jer bedst muligt. Så lad os ringe dig op, så tager vi en uformel samtale om jeres ønsker og ambitioner. Dertil sidder vi klar til at lytte og udfolde vores nytænkende hjerner indenfor jeres branche.

Pin It on Pinterest