Case Xtravagant

Xtravagant er Danmarks bedste rave webshop, og specialiserer sig i festartikler som farvepulver, knæklys, UV-maling osv.

Vi har i samarbejde med Xtravagant haft fokus på at forbedre ROAS gennem Google- og Facebook Ads som primære marketingkanaler.

Kundens daværende situation

Kunden manglede indsigt i sin digitale situation, da kunden overordnet set brugte penge uden at tjene penge. I samarbejde fik vi skabt et fundament, så forretningen nu tjener penge på bundlinjen.

Vi har haft en meget tæt dialog, da kunden selv har en god digital forståelse. Vores samlede idéer har været grundidealet for den succes som Xtravagant har opnået.

Vores løsning

Vi opbyggede først og fremmest en ny struktur på Google Ads, da vi så muligheder for forbedring. Her var fokus at få nedbragt CPC-prisen samt at udvide salgstragten og få nogle nye kunder ind.

Hvis man sammenligner sidste års resultat med dette års resultat siden vi overtog Google Ads kontoen. Så har Xtravagant opnået en stigning i konverteringsraten på 86,95 %, mængden af transaktioner er steget med 259,09 % og den samlede omsætning er øget med 200,20 %. Det har været et halvt år med vækst hver eneste måned, og kunden har udvist stor tilfredshed med vores arbejde.

Derudover fik vi også ansvaret for Facebook. Her har vi lavet helt ny kampagnestruktur og haft en mere strategisk tilgang. Vi har udarbejdet nye målgrupper og skabt et funnel-framework. Hermed rammer Xtravagant nu både nye kunder, men får dem sammentidigt ind i et konverteringsflow, hvor målet er at skabe et salg til kunden. Denne opsætning er forholdsvis ny, og vi har derfor ikke mulighed for at hive nogle konkrete tal på nuværende tidspunkt.

Besøg Xtravagant her.

Struktureret og proaktive Facebook Ads

Instant Experience (4:5 video)

Til at skabe urgency overfor kundesegmentet, har vi udarbejdet en instant experience til Facebook. Her blev Xtravagants produkter fremvist i et univers på Facebook. Instant Experience gør det muligt at customize og opbygge en side på Facebook, så du kan skabe det univers du ønsker.

På Xtravagant koblede vi produktkataloget på, for at få vist produkterne frem. Derudover er annoncerne opsat med en dynamisk tilgang, så Facebook selv går ind og eksponerer de produkter, som har størst sandsynlighed for at konverterer. Konverteringen tager udgangspunkt i det objekiv, som er sat på kampagneniveau.

Denne annonceform har vist sig at give et godt annonceafkast for Xtravagant med høj interaktionsrate fra brugerne.

Instant Experience (Billede)

Den første annonce vi kørte ud for Xtravagant fokuserede på Unz Unz, hvilket var i en periode, hvor Specktors & Nonsens hittede med deres hit Unz Unz.

Vi lavede en gammeldags omgang newsjacking, hvor man tager en nyhed i markedet og visualiserer det i sin egen virksomhed. Den fangede de unge brugere rigtig godt, hvoraf vi kan se, at størstedelen af de konverteringer, som kom ind i denne periode kom fra unge i alderen 15-23 år.

Denne kampagne havde en positiv effekt på kundesegmentet og allerede fra start viste Instant Experience sig som en unik annonce til at skabe visuel kommunikation for Xtravagant.

Løbende optimering

Xtravagant er p.t. i en vækstperiode, hvor mulighederne er mange. Allerede nu er der snak om at ekspandere til det europæiske marked, da man ser potentiale for salg på internationalt plan. Vi er i tæt dialog med Xtravagant og er beærede over at være med på denne rejse. Vores ekspertise bidrager med gode idéer samt faglig viden, som kan klæde Xtravagant på til det internationale marked.

Med det rette framework for Xtravagants digitale markedsføring har det lykkedes at skabe en strategi, som giver et positivt afkast.

Hvad synes Xtravagant?

“I september 2019 indgik jeg et samarbejde med Grow media. Nikolai og Kenneth formår at skabe højere kendskab for min webshop, men endnu vigtigere, en højere ROAS end jeg tidligere har haft. De formår at sætte sig ind i min forretning, mine behov og tænker selvstændigt og kreativt.

 
Der er en løbende dialog ift. at skabe bedre resultater. Jeg er super tilfreds med samarbejdet og kan trygt anbefale Grow media til dem, der måtte have brug for optimering af sin digitale markedsføring!”
 
Vi er super beæret over at arbejde med så forståelig en ledelse, som giver os digital frihed til at udfolde vores kompetencer. Det har skabt resultater på bundlinjen og vi ser frem til et langt, ærligt og fokuseret samarbejde”
– Samuel Pedersen, Direktør Xtravagant

%

Omsætning steget med

%

Transaktioner øget med

%

CPC-pris faldet med

%

Konverteringsrate forbedret med

%

Kliks steget med

%

Afvisningsprocent faldet med

nikolai-klausen

Vil du vide mere om jeres muligheder?

Vi er altid åbne overfor nye opgaver, kontakte os gerne.

Vi sidder klar til at hjælpe dig!

For at kunne indsnævre os og finde ud af hvordan vi hjælper jer bedst muligt. Så lad os ringe dig op, så tager vi en uformel samtale om jeres ønsker og ambitioner. Dertil sidder vi klar til at lytte og udfolde vores nytænkende hjerner indenfor jeres branche.

Pin It on Pinterest