E-mail Automation

E-mail-automation

Hvad betyder E-mail Automation?

E-mail automation sørger for at ramme de rigtige personer, med det rette budskab hver eneste gang – uden at du skal gøre arbejdet. Lyder det ikke let?

Når du opsætter et automation flow, så kan du tilføje merge-tags, hvilket gør det muligt at personliggøre din mail. Her kan du få din mailudbyder til automatisk at hente kundens navn fra dit CRM-system og hermed “skræddersy” mailen til den pågældende person (så du opnår 1:1 marketing).

Når du opretter et automation flow, kan du målrette e-mailen baseret på adfærd, præferencer og tidligere salg. Herefter har du mulighed for at kommunikere med kunden ud fra forrige scenarier og tale direkte til personen. Hermed øger du relevansen for din e-mail, hvilket vil skabe bedre åbningsrater, højere klikfrekvenser samt bedre konverteringsrate ud fra dine KPI’er.

Fordelene med E-mail Automation

Det er ikke raketvidenskab at kunderne godt kan lide personliggjorte budskaber. Her er tre essentielle fordele ved E-mail automation:

👉 Du har mulighed for at personliggøre dine e-mails.

Faktisk viser det sig, at 90 % af forbrugerne finder personliggjort indhold meget eller lidt tiltalende. 91 % af forbrugerne foretrækker at handle med brands, som genkender og husker deres kunder og hermed giver relevante tilbud til forbrugeren. I 2019 blev der lavet en undersøgelse, som viste at 72 % af forbrugerne kun reagerer på markedsføring, som fanger deres interesse. E-mail er den førende kanal indenfor personliggørelse af marketing budskaber.

👉 Du kan forbedre retention-rate

Det er meget nemmere og mere omkostningseffektivt at sælge til en allerede eksisterende kunde. Med automation flows kan du sørge for at brugeren føler sig set og du kan komme med personliggjorte budskaber, som opretholder loyaliteten til den enkelte.

“Hej med dig. Vi har ikke hørt fra dig i lang tid. Prøv at se vores nye…” Du kender den godt? Den ryger direkte i makulatoren! Hvis du derimod kunne sende en mail, som sagde:

“Hej Dennis. Tak for din interesse på vores nye flakalaka sko. Vi er glade for at have dig som kunde, derfor har vi samlet en række sko, som minder om den sko du tidligere har fundet interessant”.

På den måde gør du det nemmere at fastholde forbrugeren og få skabt et genkøb.

👉 Du slipper for at bruge penge på tid

Når dit e-mail automation flow er opsat, vil du ikke skulle bruge ressourcer på at sende mailsene afsted. Den tid du sparer er altafgørende for virksomhedens økonomi.

Et e-mail flow kan sikre at du sender relevante budskaber til de rette kunder på det rette tidspunkt. Det koster ingenting at sende en e-mail, men værdien er enorm.

Hvorfor er E-mail automation så attraktivt?

Når du konverterer en kunde gennem Google Ads, Facebook Ads eller LinkedIn Ads – så er værdien af den enkelte kunde noget lavere. E-mail er den kanal, som har den højeste CLV (Customer Lifetime Value). Når du får forbrugerens e-mail, har du mulighed for at påvirke brugeren på alle kanaler. Du kan i Google Ads, Facebook Ads mv. upload e-mail lister, hvilket gør det muligt at benytte deres mail-adresser til meget mere end “bare at udsende en e-mail”.

Hvis en bruger har besøgt dit website og kommet et produkt i kurven eller foretaget en målkonvertering – så kan du målrette budskabet rundt på alle dine digitale kanaler.

Synes du, ligesom os, at E-mail marketing er utrolig facinerende og kunne du tænke dig at få opsat et e-mail automation flow? Lad os hjælpe dig!

Nikolai-Klausen

Nikolai Klausen

Partner & Ads Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Pin It on Pinterest