E-mail Kampagne

E-mail-marketing

Hvad er en E-mail kampagne

En E-mail kampagne er en kampagne, som har et bestemt datointerval samt formål. Det kan være, at du er ved at lave årets store sommerfest, og skal ud med et budskab til de folk, som har skrevet sig på deltagerlisten.

Det vigtigste i en e-mail kampagne er, hvordan du får kommunikeret dit budskab. Er din e-mail ikke struktureret efter målgruppen og har du ikke det rette framework – vil du opleve en lav åbningsrate, lav klikfrekvens og lav konverteringsrate på din e-mail marketing.

Sørg for du altid har styr på dine e-mail lister! Det handler om at få målrettet budskaberne til det enkelte kundesegment. Lad os tage et eksempel. Du ejer en dyrehandel og har en samlet kundeliste. Dit CRM-system skelner desværre ikke mellem om kunden ejer en hund, kat, fisk, kanin mv. Når du ønsker at køre en kampagne, hvor du skal sælge restpartier af fiskefoder til billige priser, så ved du ikke, hvem du skal kommunikere det ud til. Du kan kun pushe det ud til alle i din målgruppe, hvilket vil give lavere klikrater, lavere åbningsrater mv., da en hundeejer nok ikke er særlig interesseret i fiskefoder.

Der findes mange måder at strukturere dine e-mails på. ActiveCampaign har deres egne lister, men du kan også holde styr på dem i et CRM-system (hvilket er at anbefale, hvis du er en større virksomhed). Vi anbefaler at benytte ActiveCampaign, da der også findes en ordning hvori du får et CRM-system tilkoblet din e-mail platform, der hjælper med at styrke din inbound marketing. Ønsker du at benytte et eksternt CRM-system kan du for et mindre budget benytte Simply-crm.

Hvordan arbejder vi med e-mail kampagner?

Når vi opsætter en e-mail kampagne for en kunde, så afhænger prisen af omfanget af e-mail kampagnen. Har kunden allerede styr på mailsystem, kundesegmenter, lister mv. er det nemmere for os at vide, hvordan e-mailen skal distribueres. Skal vi hjælpe kunden med at opsamle e-mails til en given kampagne, vil vi både skulle benytte lidt penge til Facebook annoncering. Facebook er en af de bedste kanaler til at skaffe leads til e-mail lister. Facebook har deres lead ad, hvor den selv henter al information fra brugerprofilen og det er derfor nemmere for brugeren at skrive sig op/konvertere.

Vi opsætter gerne en kampagnestrategi for din e-mail marketing, som tager udgangspunkt i din branding strategi. På den måde skaber vi en omni-channel oplevele for dine kunder, da de vil få samme visuelle oplevelse i e-mailen, som der er på dit website.

Det skal ikke koste dig noget at kontakte os. Vi er altid behjælpelige og glæder os til at høre mere om, hvad du har gjort dig af idéer og tanker – og hvordan vores ekspertise kan tilpasses til dine behov.

Nikolai-Klausen

Nikolai Klausen

Partner & Ads Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Pin It on Pinterest