Facebook Retargeting

Facebook-retargeting

Facebook retargeting = Købsparate leads

Din Facebook retargeting målgruppe kan nemmest betegnes ud fra en funnel strategi. Det betyder at i målretter markedsføringen mod lower-funnel, som er de personer der allerede har interageret med jeres brand på den ene eller anden måde.

Især er det vigtigt, at i ikke bare eksluderer de personer som allerede har købt hos jer. Statestikker viser nemligt at 80% af de flestes indkomst, kommer fra gamle kunder og at disse kunder har 55% større chance for at købe hos jer igen.

Forskellen på retargeting og remarketing

Det er først og fremmest vigtigt at huske, retargeting og remarketing kun er en målgruppe og ikke en annoncetype.

Begge ligger klods op af hinanden, hvilket betyder at mange ofte blander dem sammen – faktisk er der betydelig forskel. Retargeting kendetegner at man bruger “elektroniske fodspor” altså cookies til at tracke brugerne og eksponere dem for produkter/services. Hvorom at man gennem remarketing målretter sig lister, som målgruppen har skrevet sig op til, det kunne være i form af nyhedsbreve osv.

Begge har som det samme formål at genere salg og forblive top-of-mind hos målgruppen. Dette kunne både være blandt kunder som har lagt i kurv, købt noget eller gjort en anden målrettet handling.

ITP og Privacy Sandbox

Over en længere periode har alle annoncører været berørt af Apples “Intellegent Tracking Prevention” som betyder at cookies og pixels bliver slettet efter 24 timer. Det vil sige at man ikke længere kan tracke brugerrejsen efter dette tidsinterval gennem Safari browseren. For at sætte det i perspektiv bruger mellem 30-50% af den danske befolkning browseren til dagligt, når de surfer på mobilen eller computer.

Dertil har Google annonceret deres “Privacy Sandbox”. Der ligesom Apples tiltag, skal gøre bedre for forbrugerne at surfe rundt på nettet og stadig fastholde deres privatliv. Google regner med at få lanceret det hele indenfor en 2 årig periode.

Hvordan i helt rigtigt undgår disse restriktioner og kan bruge retargeting effektivt, vil vi rigtig gerne kigge på uforpligtende hvis det ønskes. Det er vidt forskelligt fra virksomhed til virksomhed, derfor vil det være nemmest, hvis du giver os et kald eller lægger en besked.

Hvor kan du bruge retargeting?

Retargeting er som sagt en oplagt måde, at opsamle de personer som allerede har vist interesse for jeres brand på den ene eller anden måde. Derfor er det dumt ikke at opsætte denne målgruppe som noget af det første.

Det kan nemt og hurtigt gøre på diverse kanaler, hvorom at det ikke kræver så meget ekstra på Facebook, Instagram, LinkedIn og Google Ads. Her skal du bare påsætte en cookie- eller pixel kode på jeres hjemmeside.

Derimod skal der lidt mere planlægning og fokus på indsamling af leads ved e-mail marketing.

Vi er eksperter og kan hjælpe dig med at vælge de rigtige kanaler og opsætte gode retargeting og remarketing annoncer. Ellers står vi også altid klar til at hjælpe jer med viden og tips.

kenneth-dam

Kenneth Dam

Partner & Social Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Vi sidder klar til at hjælpe dig!

For at kunne indsnævre os og finde ud af hvordan vi hjælper jer bedst muligt. Så lad os ringe dig op, så tager vi en uformel samtale om jeres ønsker og ambitioner. Dertil sidder vi klar til at lytte og udfolde vores nytænkende hjerner indenfor jeres branche.

Pin It on Pinterest