Google Display Annoncering

google-display-annoncering

Hvad kan du bruge display annoncering til?

En display annonce benytter Google’s partnernetværk til at eksponere din reklame for potentielle nye kunder/brugere. Det er often denne strategi man benytter, hvis man har en lav kendskabsgrad og skal sikre sig en bedre position på et givent marked. Du har her mulighed for at målrette på interesse, demografi, geografi, enhed, søgeord, tema mv. Der er kommet mere og mere fokus på interesse-målgrupperne, da du har mulighed for at eksponere din reklame for brugere, som allerede er i dit marked, men som måske ikke kender dit brand… endnu.

Når du benytter display annoncering er det vigtigt at have noget grafik/nogle billeder, som fanger brugernes opmærksomhed.

Her er 3 gode råd til god display annoncering:

 

Råd nr. 1: Kend din målgruppe og målret dit budskab.

Jo bedre du kender din målgruppe og kan målrette annoncen til den enkelte, desto bedre resultater vil du opnå. Det er vigtigt med målrettede budskaber, så du kommer ud med dine pointer til den målgruppe, som har interesse i dit produkt/din service.

Råd nr. 2: Skil dig ud og gør det nemt for brugeren – Tilføj en CTA (Call-To-Action).

Ifølge Seth Godin bliver hvert individ i gennemsnit eksponeret for 4.000-5.000 reklamebudskaber dagligt. Hvis ikke du har et overskueligt design og en tydelig CTA, er chancen for, at dine brugere klikker sig videre minimal.

Råd nr. 3: Dit indhold skal afspejle din hensigt.

Hvis brugeren forventer noget andet end den side de lander på, vil det oftest ende i høje afvisningsprocenter og lav-kvalitets kliks. Har du formuleret dig kort og præcis i din annonce og stemmer det overens med landingssiden, vil sessionsvarigheden somregel være længere og målkonverteringsraten højere.

En essentiel ting ved display annoncering er remarketing. Remarketing med display annoncer sikrer, at du forbliver top-of-mind ved dit kundesegment. Det kan være alfa-omega i forhold til et win-back (red. hvis du har mistet en kunde, men genvinder dem og de foretager en konvertering).

Læs mere om retargeting/remarketing her

Sådan arbejder vi med display annoncering!

Det, som vi har fundet ud af fungerer bedst for vores kunder er en stacked-struktur. Her byder vi med manuel-CPC (læs mere om budstrategier her), hvor vi sætter en maks. CPC – altså, hvad vil vi maksimalt betale for et klik. Herefter sætter vi som hovedregel 3 annoncegrupper op:

  • Hensigtsmålgruppe/Interessemålgruppe (in-market)
  • Emnebaseret målgruppe
  • Retargeting målgruppe

Herefter lader vi Google fordele budgettet mellem de tre målgrupper ud fra en række konverteringsmål. Vi forhøjer/sænker budene alt efter, hvordan de førnævnte annoncegrupper performer.

Vi har haft stor succes ved brug af Googles egne responsive display bannere, da det giver Google mulighed for at sammensætte annoncerne ud fra en række titler/beskrivelser og billeder, så den passer bedst muligt til brugeradfærden på den bruger, som får eksponeret banneret. Hermed splittester Google selv, hvilken titel/beskrivelse, som virker bedst med hvilket billede.

Vi opsætter også gerne jeres egne displaybannere. I kan læse mere om, hvilke bannerstørrelser, der er kompatibel med Google Ads lige her.

Det er vigtigt altid at holde øje med sine metrics. Hvis blot du sætter en kampagne op og lader den køre uden at optimere på den løbende, så går du glip af den vigtigste del – målretningen. Vi kigger dagligt på vores kunders kampagner og optimerer ud fra de KPI’er (Key-Performance-Indicators) vi har sat i samarbejde med kunden inden opstart.

Vi laver både display annoncering i kampagneform, men tilbyder også always-on kampagner. Forskellen på de to er, at ved en kampagne har vi et begrænset tidsinterval og et fast budget. Ved always-on er hensigten at oprette en kampagne, som skal optimeres løbende for at konstant være tilstede overfor kunderne, når de surfer rundt på nettet.

Er du kunde på Google Ads abonnement modtager du månedligt afrapporteringer, hvor vi tager de hårde tal og koger ned til en letlæselig rapport, så du nemt kan følge med i udviklingen af din digitale markedsføring på Google Ads.

Skal vi køre en kampagne for dig, vil vi løbende optimere på din kampagne, hvorefter du modtager en slutrapport, som fortæller om, hvilke resultater vi har opnået med din displaykampagne.

Nikolai-Klausen

Nikolai Klausen

Partner & Ads Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Pin It on Pinterest