Google Shopping Annoncering

google-search-annoncering

Hvordan kan du bruge Google Shopping?

Google Shopping er et vigtigt annonceringsværktøj, hvis du har en webshop. Her har du mulighed for at målrette både mod top-, mid- og lower-funnel (i salgstragten). Gennem Google Merchant Center kan du oprette et shopping-feed eller benytte et tredjeparts værktøj til at opsætte dit feed. Der findes mange tredjepartsværktøjer – vi kan anbefale Avecdo.

Når du har opsat et shopping feed, så henter Google selv dine produkter ind i dine shoppingkampagner. Google sørger også for ikke at eksponere produkter, som er udsolgt eller ikke i sortiment længere.

Modsat search annoncering og display annoncering, så har du ikke mulighed for at vælge, hvilke søgeord dine annoncer skal vises på. Her bedømmer Google ud fra relevans og maks. CPC-bud, om din annonce skal eksponeres for brugeren.

Ønsker du at have indflydelse på, hvornår dine annoncer skal eksponeres, kan du udvælge specifikke søgeord, som du kan komme ind i din produkttitel og beskrivelse. Der er ingen garanti for, at det vil virke, men sandsynligheden for at du bliver vist på det pågældende søgeord er større.

Når du markedsfører gennem Google Shopping har du, ligesom ved Display annoncering, mulighed for at målrette mod hensigtsmålgrupper eller emner. Du kan også opsætte retargeting, så du er sikker på at forblive top-of-mind hos de brugere, som allerede har besøgt dit website. Her benyttes ofte dynamisk remarketing, hvor brugerne får eksponeret de produkter de kiggede på sidst. Dynamisk remarketing bruges som win-back af brugerne i lower-funnel og skal sikre, at kunderne bliver mindet om det pågældende produkt og foretager en konvertering.

Sådan arbejder vi med Google Shopping!

Vi opsætter gerne et produktfeed for dig og lærer dig, hvordan du går ind og opretter nye feeds/optimerer på dit nuværende feed. Vores erfaring viser, at afhængig af hvilken branche webshoppen opererer indenfor – så er det alfa-omega om der er valgt den rette budstrategi.

Du kan læse mere om budstrategier her

En af de ting, vi har set høje konverteringsrater på, har været ved oprettelse af dynamisk remarketing på bestsellers. Her kan du tage et kig i Google Analytics for at se, hvilke produkter, som har solgt bedst i en periode. Herefter kan du inkludere disse produkter i en kampagne og udelukke alle andre produkter fra produktfeedet. Vi anbefaler at du skruer dit maks. CPC-bud op, så du er sikker på, at dine bestsellers bliver eksponeret.

Derudover har vi set gode resultater ved at opsætte kampagner med henholdsvis 3 faste målgruppe-typer:

1. Hensigtsmålgruppe
Skal sikre at der kommer nye brugere ned fra top-of-funnel.

2. Emnebaseret målgruppe
Fokuserer på mid-funnel, hvor brugerne allerede søger efter et produkt, som er emnerelateret ift. dit produkt.

3. Retargeting/Remarketing
Har fokus i lower-funnel, hvor du skal sikre, at forblive top-of-mind for dit kundesegment.

Det er vigtigt at have det rigtige framework, når du opsætter din Google Shopping kampagne. Her skal du have en digital marketing strategi, som tager udgangspunkt i din branding strategi. Vi hjælper dig gerne med at tage et kig på dit kundesegment og udarbejder en branding strategi, som skal danne grobund for din digitale tilstedeværelse.

nikolai-klausen

Nikolai Klausen

Partner & Ads Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Vi sidder klar til at hjælpe dig!

For at kunne indsnævre os og finde ud af hvordan vi hjælper jer bedst muligt. Så lad os ringe dig op, så tager vi en uformel samtale om jeres ønsker og ambitioner. Dertil sidder vi klar til at lytte og udfolde vores nytænkende hjerner indenfor jeres branche.

Pin It on Pinterest