Growth Cases
Dansk Flise Lager - Omsætning steg med 98,11% på kun 3 måneder med ny Google Ads kampagnestruktur.
Før samarbejdet
Dansk Flise Lager kørte før med en kampagnestruktur, som var delt op på delte budgetter og brede søgetermer. Det betød, at flere kampagner var begrænset af budget, da man ikke var opmærksom på, hvilke kampagner, der mistede potentiale. ROAS lå rigtig fint, men størstedelen af konverteringerne kom fra brandkampagnen, mens man havde negligeret potentialet på produkt og kategorispecifikke søgetermer.
Vores samarbejde
Vi foretog en grundig analyse af nuværende Google Ads setup, hvorefter vi allokerede et nyt budget med separeret kampagnebudgetter fordelt på historisk potentiale. Første måned blev brugt på at finde ud af, hvor det glemte potentiale lå og samtidig indsnævre de brede kampagner, når nu de begyndte at få noget data, som vi kunne arbejde med. Anden måned blev brugt med fokus på test af nye kampagnestrukturer samt implementering af helt nyt Google Shopping feed, der skulle sikre de rette eksponeringer i søgeresultaterne.
Det nye setup resulterede i tredje måned i en omsætningsstigning på 98,11% ift. Forrige periode samt en stigning i mængden af konverteringer på 63,69%.
Shoppingkampagnerne vækstede med 89,16% i mængden af konverteringer samt 225,87% i omsætning.
Så selvom ROAS lå rigtig flot, gik Dansk Flise Lager glip af omsætningspotentiale, da de kunne nå en højere meromsætning ved at hæve spend, sænke ROAS samt være bevidste om, hvilke kampagner omsætningen kommer fra. Så det ikke kun var brand, der hev konverteringer og omsætning.
Udtalelse fra kunden
”Jeg har igennem et stykke tid samarbejdet med Grow Media omkring nogle projekter på Google Ads fronten. Det har virkelig været en stor og sand fornøjelse. Alt er blevet overholdt, vores kommunikation er på daglig basis. Og ens ideer bliver både hørt og implementeret uden ventetid. Growmedia har vist sig som en god og pålidelig partner, men bestemt også som sparringspartner, og jeg vil ikke bytte med ud med andre 🙂 Ja, det er lige før jeg faktisk ”ikke” vil anbefale dem – for så kan jeg købe flere timer hos dem i stedet for at netop du skal gøre det ;o)..” – Zlatko Alispahic, Ansvarlig for Digital marketing & E-Commerce hos Dansk Flise Lager ApS.
Geek'd - fra 810 tusinde til over 2.6 millioner i omsætning udelukkende gennem Facebook, Instagram og Google.
Før samarbejdet
Geekd havde tidligere gjort brug af et større bureau, hvor der ikke længere blev arbejdet nok på kontoen i forbindelse med A/B tests, samtidig havde han ikke hørt fra sin konsulent i måneder. Det betød en kampagnestruktur som var outdated på Facebook og resulterede i en alt for lav ROAS, der for Geek’d ikke var rentabel.
Vores samarbejde
Med en ny strategi, som inkluderede opdatering af tekster, optimering af kampagnestruktur, nyt produktfeed og en masse A/B test. Betød det, at vi allerede efter 2 måneder så bedre resultater og oplevede hurtigt en omsætningsvækst på over 210%
Vores proaktive dialog med Ronnie gjorde, at vi hurtigt kunne reagere på det som virkede og skabe bedre resultater.
Udtalelse fra kunden
“Vi var tidligere, hos et andet firma. Dem var vi ikke helt tilfreds med. Herefter skiftede vi 1 af vores firmaer til Grow Media. Totalt professionelt hele vejen igennem!
Så nu skifter vi alle firmaer til Grow media” – Ronnie Olesen ejer af Geekd ApS
Fra 1 medarbejder til 3 på 5 måneder, med udkig på flere
Før samarbejdet
Bahez har en anerkendt barbershop i Næstved med en medarbejder, hvor han selv er booket en måned frem. Han havde dog problemer med at få budskabet ud omkring sin medarbejder og skabe den samme efterspørgsel.
Vores samarbejde
Vi indledte en strategi på Facebook og Instagram, hvor fokus var på at ramme så mange mænd i lokalområdet som muligt, for at komme ud med budskabet om den høje kvalitet og de helt unikke rammer.
Samtidig opsatte vi et stabilt retention flow, hvor vi mindede kunderne om, at det igen var tid til klip efter 1-2 måneder. Det satte gang i bookingerne, og efter 5 måneder står Bahez med 3 fuldtidsansatte og leder efter den fjerde. Samtidig har han lanceret sine egne produkter, som vi snart skal markedsføre gennem hans kommende webshop.
Udtalelse fra kunden
“Der er absolut ingen tvivl om hos grow media er de et dedikeret firma der ønsker dig og din forretning vokse og blomstre.
De er utrolig flinke og behagelige at snakke med og er meget iderige og kommer med gode input til videreudvikling af ens forretning. 5 stjerner er slet ikke nok!
Varmeste anbefalinger🌟🌟🌟🌟🌟 ” – Bahez Kamaran ejer af Bahez Barbershop ApS
Fra startup til omsætning på 209 tusind gennem Facebook Ads
Før samarbejdet
Der var førhen lagt meget vægt på det fysiske salg i værkstedet, ved kunstbesøg og messer. Derfor var det en ny verden at skulle markedsføre et startup online og Hanne ønskede eksperthjælp.
Vores samarbejde
Vi gennemarbejde en strategi, som tog baggrund i det personlige og unikke ved Hannes kunst. Det fik vi hurtigt fortalt til målgruppen og arbejde med at få så meget data ind som muligt.
Efter 6 måneder med løbende A/B test, trods rentabel markedsføring, så ramte vi guldkornet og kunne begynde at skalere budgettet yderligere. Idag har Hanne ansat sin første medarbejder og vi er begyndt at samle kunstbesøg leads gennem Facebook annoncering, sideløbende med salg på webshoppen.
Udtalelse fra kunden
“De varmeste anbefalinger fra Kald Paa Kunsten
Jeg indgik d. 1/6 – 2020 et samarbejde med Grow media – et samarbejde jeg aldrig kommer til at fortryde! Samarbejdet har været ærligt og yderst professionelt. Kenneth og Nikolai har skabt mærkbare resultater for min forretning og hjulpet mig med min digitale identitet. Jeg er så glad for, at jeg tog kontakt til dem og vil anbefale alle, at tage en snak med dem for at høre, hvad de kan tilbyde jer.” – Hanne Bonde ejer af Kald Paa Kunsten ApS
Opnåede en leadpris på 123 kr. med gns. køb på over 3.000 kr.
Før samarbejdet
Mette var helt nyopstartet da vi tog hende under vingerne. Det betød at hun havde et vildt godt produkt, men havde brug for nogen, som kunne hjælpe med at markedsføre hendes budskaber trods diverse Facebook politikker.
Vores samarbejde
I forbindelse med Boudoir By Winther handlede det for os om, at finde den helt rigtige måde at markedsføre så sensuelle billeder på Facebook og Instagram. Der er mange regler og det betød en hel masse test i starten.
Men hurtigt fandt vi ud af, at fortællingen omkring selvtillid og glæde, virkede fantastisk når det kom fra Mette og hendes rolige personlighed. Det udnyttede vi og lavede en lang række videoer, som både fortalte og viste hvordan en boudoir fotografering foregår. Det skabte stor interesse hos potentielle kunder, som gav en leadpris på 123 kr. med et gexnnemsnitskøb på i over 3.000 kr.
Udtalelse fra kunden
“Grow media har hjulpet mig fra 1. dag som selvstændig, og jeg har ikke fortrudt det på noget tidspunkt. De har skabt fantastiske resultater allerede fra starten, på trods af flere udfordringer med mit fag.
Jeg er boudoirfotograf (boudoir er en genre, der fokuserer på kvindens sensuelle jeg). Selvom det er et ukendt fag inden for markedsføring i Danmark, så har Nikolai og Kenneth været super skarpe på at ramme de rigtige målgrupper, og forstå min forretning/det arbejde jeg laver.
De er kreative, åbne for egen idéer og input, og så er de bare super nemme at samarbejde med. Jeg sætter stor pris på deres insats, og vil helt sikkert anbefale dem til alle.” – Mette Winther Birk ejer af Boudoir By Winther.
Vi er den rette vækstpartner
Find ud af hvordan vi kan hjælpe din forretning.