Online Markedsføring

Online-markedsfoering

Mulighederne med online markedsføring

Året har slået 2020 og jeg er ikke i tvivl om at du er enig i, at digital markedsføring er en af de største kanaler på nuværende tidspunkt. Du har muligheden for at eksponere din målgruppe for jeres produkter, på de rette tidspunkter kalkuleret ud fra algoritmer med størst chance for konverteringer. Det er med til at gøre online markedsføring så interessant og en oplagt mulighed for at hæve en virksomheds omsætning.

Hvordan kommer du i gang med online markedsføring?

Først og fremmest kan du læse lidt omkring de forskellige platforme og gennemgå jeres målgruppe. Er det oplagt at brug online markedsføring til at ramme dem og bruger de overhovedet medierne som er til rådighed?

Selvom mange af platformene er brugervenlige og simple. Så vil det for nogen være bedre at få hjælp til det, hvad end det er planlægning, eksekvering eller optimering – så kan vi hos Grow media hjælpe jer igang.

Vi specialiserer os blandt andet i digitale strategier og opsætning af annonceringer på Google, Facebook, Instagram, LinkedIn og E-mails. Derfor vil vi rigtig gerne kigge på jeres muligheder uforpligtende, så kan vi hjælpe jer med at tilrettelægge den bedste strategi for jeres virksomhed.

Hvis du derimod selv vil give det et forsøg, kan du læse mere omkring de forskellige online markedsføringsformer nedenfor.

Digital strategi udvælgelse

Som det føreste er det vigtigt at planlægge jeres strategi for den online markedsføring. Det gøres for at finde ud af, om i overhovedet vil kunne få det ønskede objektiv ud af anvendelse på kanalerne.

Det er her vigtigt at kigge på jeres mål for virksomheden, hvordan jeres målgruppe interagerer med diverse platforme, hvad deres interesser er og hvor stort et budget i har til online markedsføring.

Når i er sikre på at denne type af markedsføring er det rigtige for jeres virksomhed, kan i begynde at kigge på diverse platforme. Vi vil hellere end gerne hjælpe jer med at se på mulighederne helt uforpligtende.

Hvis det skulle friste, kan du kontakte os her.

Google Ads

Hvornår har du sidst ledt efter noget, hvor du ikke startede på Google?  90% i Danmark har brugt Google til at søge efter noget online. Derfor er det en oplagt mulighed for dig som virksomhed, at gøre brug af Google Ads. Hvad enten der er tale om e-commerce-, saas- eller service virksomheder.

Du kan gøre det på forskellige måder, blandt andet er der muligheder som shopping-, search- eller lead ads. Alt det kan du læse meget mere om på vores Google Ads side her.

Sociale Medier

Hvor ofte tjekker du Facebook? 75% af danskere har en Facebook profil og tjekker den jævnligt.

De fleste bruger Sociale medier, på den ene eller anden måde dagligt. Det betyder at vi her har muligheden for at ramme de fleste personer i målgruppen på flere platforme. Blandt andet er Instragram- og Facebook annoncering kombineret gennem Facebook Business Manager.

Det betyder også at Facebooks segmenteringsværktøj er så gennemarbejdet, at deres algoritme er bedre end dig 9 ud af 10 gange. Vi har skrevet lidt mere om Facebook annoncering her og hvordan i kommer igang.

E-mail Marketing

E-mail markedsføring er stadig et hit og et sted hvor vi som digital bureau ser en høj konverteringsrate og interaktion blandt målgruppen. Hvis man opbygger et godt nyhedsbrev, der informerer og uddanner segmentet alt efter ens produkt eller service. Så vil man hurtigt opleve en spændende stigning i retention, og som man siger så kommer 80% af ens omsætning fra kunder der allerede har købt. Så i burde helt klart lave tiltag, hvor i som virksomhed stadig kan markedsføre jeres produkter på dagligt basis overfor dem.

Du kan læse mere om E-mail marketing her.

Husk call-to-action

Du kan sætte nok så mange annoncer op på de forskellige platforme – men det vigtige er at få dem til at konvertere. Det gøres ved at lave nogle gode og spændende CTA’er der får kunderne til at klikke ind på jeres side, skrive sig op eller købe et produkt.

Brug her nogle af jeres unikke og emotionelle tiltag, som vil kunne få målgruppen til at gå fra kun at være interesseret. Til at klikke ind på den og senere blive til en konvertering.

Kenneth-Dam

Kenneth Dam

Partner & Social Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Pin It on Pinterest