Sociale Medier

Sociale-medier

Hvordan udnytter du Sociale medier?

Nu til dags handler det ikke bare om at have en god trustpilotscore, selvom det giver godt. Derimod ser de fleste personer også ud fra andre aspekter, herunder virksomhedens udstråling på sociale medier. Her er man oftest hurtigt til at dømme virksomheder der ikke udstråler proffesionalisme, ikke interagerer med målgruppen samt jævnligt opdaterer med godt samt relevant indhold og har dårlige anmeldelser

Med andre ord vil forbrugerne på et splitsekund fravælge jeres virksomhed, hvis de finder en Facebook/Instagram side under deres forventninger. Det kan vi jo ikke have, derfor er det vigtigt at udnytte og aktivt bruge diverse platforme.

Interagerer med dine følgere!

Har de kommenteret på noget, hvad enten det er negativt eller positivt så altid svar på deres kommentarer og vis jer fra den bedste side. Folk er hurtige til at sætte sig ved tasterne er der bare det mindste problem nu til dags, derfor kan der ofte ske misforståelser. God service kan altså nemt redde dagen og ændre personens synspunkt, så de forhåbentlig vil ændrer beskeden så den har en positiv tone.

Lav opdateringer med sjæl!

Du behøver ikke altid at laves en kompliceret strategi for hvert evig eneste opslag. Charme og impulser skaber nogle gange de bedste opslag, derfor skal du prøve forskellige ting af. Derfor råder jeg dig til at lave en kalender med planlagte opslag, hvor du har muligheden for at lave impulsive opslag i blandt. Så har du altid et sikkerhedsnet af opslag liggende og samtidig muligheden for at opdatere med spontane øjeblikke.

Behold den samme tone og udtryk!

Det er en god ide at køre den samme stil af farver på dit feed, så man skaber en helhedsfølelse, især på Instagram virker det godt. Vi kunne tage vores egen Instagram som et eksempel. Her kører vi meget efter nude/brune farver som vores hjemmeside også er udtrykket i. Det får det hele til at hænge sammen, selvom læserne er på forskellige platforme.

Derudover er det altid godt at have en tjekliste med ting et opslag altid skal indeholde når det laves. På den måde sikrer i, at alle der laver opslag holder den rette tone og udtryk. Den behøver ikke at være på mere end 5. punkter, men skal indeholde alt det i mener er essentielt for jeres brand.

Annoncering på Sociale medier

Med annoncer på Facebook, Instagram og LinkedIn, kan du selv vælge hvilke opslag der skal gå virale og til hvem. Det betyder at du sorterer alt den unødvendige trafik fra, og kun målretter personer der har potentiale i købe jeres produkt eller service.

Både Facebook og Instagram annoncer kreeres i Facebook Business Manageren, hvilket gør det nemt at blive eksponeret på begge platforme samtidige på de rette tidpunkter. Du har bare mulighed for at nå en større målgruppe og ramme dem oftere, eftersom at du vælger at promovere dine produkter gennem 2 største af de største Sociale medier i verdenen.

Vil du vide mere omkring mulighederne for jeres virksomhed? Så tager vi gerne et uforpligtende møde, hvor kan tale frit fra leveren ang. et potentielt samarbejde og hvad i kan opnå gennem sociale meder.

kenneth-dam

Kenneth Dam

Partner & Social Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Vi sidder klar til at hjælpe dig!

For at kunne indsnævre os og finde ud af hvordan vi hjælper jer bedst muligt. Så lad os ringe dig op, så tager vi en uformel samtale om jeres ønsker og ambitioner. Dertil sidder vi klar til at lytte og udfolde vores nytænkende hjerner indenfor jeres branche.

Pin It on Pinterest