DIGITAL STRATEGI
Betragt det som en vejledning til at dyrke dine digitale afgrøder. Ligegyldigt om det er tomater i drivhuset eller likes på sociale medier, kræver begge en omhyggelig strategi, pleje og opmærksomhed for at trives og blomstre. Har du lagt en plan for jeres digital vækst? Ellers er det ikke for sent.
Hvorfor er en digital strategi vigtigt?
Med en omhyggeligt planlagt digital strategi, kan du præcis målrette dine digitale tiltag og nå din målgruppe på de rette tidspunkter i deres købsrejse. Ved at implementere digitale strategier åbner du op for en bred vifte af data, som kan bruges til at forbedre dine annoncer – en ressource, der er utilgængelig ved traditionelle offline strategier.
Analyser konkurrenter, undersøg efterspørgsel, og udvikl nøglepersonas for at skabe en robust strategi, der tager højde for dine styrker og svagheder samt de muligheder og udfordringer, der findes online. Det er ved at tilpasse sig og udnytte disse muligheder, at din virksomhed kan trives og skabe en stærkere tilstedeværelse online.
Vi forstår og lever i en digital verden
Du skal ikke gøre det alle andre gør, men se på dit produkt og din målgruppe – derefter ved du hvad der skal til for at du får succes. Vi forstår at en digital strategi skal tilpasses din virksomhedsmål.
Vores kunder siger
DIGITAL STRATEGI GROWCASES
For os handler det om at skabe værdi
Din forretningside kan være nok så god, men hvis ikke du har en plan som eksekverer, så kommer du ikke videre. En digital strategi samler forretningen.
Pandetermometer voksede fra 0 kr. til +100.000 kr. i månedlig omsætning.
Ofte stillede spørgsmål om digital strategi
Hvordan laver man en digital strategi?
Vi har lavet 12 punkter du altid skal undersøge når du lægger din strategi.
1. Situationsanalyse: Forstå jeres digitale position, udfordringer og mål.
2. Digitale KPI’er: Definér målbare og relevante succesindikatorer ved hjælp af SMART-metoden.
3. Økonomisk Forecast: Planlæg budget og følg løbende økonomisk udvikling.
4. Konkurrentanalyse: Analyser konkurrenters digitale tilstedeværelse og performance.
5. Efterspørgselsanalyse: Få indsigt i målgruppens online adfærd og behov.
6. Markedsanalyse: Benchmark og identificér potentielle vækstmarkeder.
7. Målgruppeanalyse: Forstå målgruppens adfærd og præferencer.
8. Personas: Skab nøglepersonaer til målrettet markedsføring.
9. Mediestrategi: Definér hvilke medier der bedst når målgruppen gennem kunderejsen.
10. Digitalt Roadmap: Planlæg projekter og marketingindsatser for de kommende år.
11. Organisatorisk Kortlægning: Tilpas organisationen til strategiens behov.
12. Eksekvering: Gennemfør strategien med fokus på fuld organisationel opbakning.
Hvorfor laver man en strategi?
Hvad er en online strategi?
En online strategi udgør en strategisk plan for, hvordan en virksomhed udnytter online ressourcer til at realisere sine forretningsmæssige mål. Den omfatter aspekter som webdesign, digital markedsføring og sociale medier og sikrer, at virksomheden vælger og anvender passende digitale værktøjer til at engagere sin målgruppe og opnå de ønskede resultater. En online strategi er det samme som en digital strategi.
Fandt du ikke svaret du ledte efter?
Kontakt Nikolai direkte på 28 92 22 81 og få uforpligtende rådgivning.