Instagram annoncering
kunder med Instagram Ads
90% følger brands på Instagram, samtidig med at 87 % siger, at de foretager en handling efter at have set et produkt på Instagram. Det betyder, at de tjekker Instagram for at høre fra og få kontakt til brands som dit.
90%
af brugerne på Instagram følger en virksomhed
2 ud af 3
siger Instagram giver dem mulighed for at interagere med brands
50%
er mere interesserede i et brands annoncer på Instagram
Hvis du ikke er aktiv på Instagram, går du glip af alt for meget salg.
Nå ud til din målgruppe med det samme
Instagram annoncering giver dig mange måder hvorpå du nøjagtigt, kan ramme din kernemålgruppe, som handler os dit brand. Vi skærer alle de unødvendige personer fra og optimerer brugen af annoncekronerne.
Skabe stærke og loyale kunder relationer
Instagram giver brands flere måder at bruge styrken ved video til at nå ud til nye målgrupper og skabe meningsfulde forbindelser. Du med stor succes tilpasse dine Instagram annoncer, så de virker personlige og unikke.
De typiske opgaver inden for Instagram annoncering
Udarbejdelse af godt content
For at kunne skille sig ud blandt alle de andre annoncer og opslag på Instagram, så handler det om kontinuerligt at skabe nyt og godt content. Det skal ikke bare være spændende, men skabe et behov og konvertere.
Udarbejde af målsætninger
Fastlæggelse og opstilling af rammer for hvad der skal opnåes gennem annoncering, for at skabe klarhed over projektets målsætninger.
Teknisk opsætning og optimering
Den tekniske opsætningen handler om at udforme den rette annoncestruktur. Generelt handler det om analysering, eksekvering og optimering på de Instagram kampagner der kører.
Retargeting
Instagram retargeting annoncer, er den mest effektive måde at genere salg, da man målretter de personer, som har besøgt ens hjemmeside.
Vi kan efter flere år med gode resultater og høje budgetter, sige at Instagram er en rigtig god kanal til at nå din målgruppe. Hvis du ikke vidste det, så ejer Facebook Instagram og de bruger den samme platform. Det betyder at alt den data Facebook har også kan bruges på Instagram. Derfor kan vi som Meta Business Partner kun anbefale at gøre brug af platformen i dit marketing mix.
Hjælp til Instagram annoncering
Vi er kreative & ambitiøse marketing nørder, og vil gerne hjælpe med at øge jeres omsætning.
Instagram annoncering som marketingplatform
Vi ser i dag, at Instagram ligesom Facebook bliver brugt i bredt omfang af hele verdensbefolkningen. For jeres virksomhed, betyder det at i kan ramme jeres målgruppe effektivt og billigt med instagram annoncering, i forhold til mange andre platforme.
Dog betyder det ikke at det sker per. automatik. Tværtimod er det vigtigt at man bruger den rigtige tone og udtryk på mediet. Det er ikke alle former for reklame der fungerer lige så godt gennem Instagram annonceringer. Derfor kan det være en god ide, at man inden laver en gennemarbejdet Social Media Strategi. Samtidig hvis du vil læse mere om hvad Instagram kan gøre for din virksomhed, så tag et kig på business.instagram.com og bliv endnu klogere på Instagram annoncering.
Instagram strategi
Nogle gange handler det om mere end bare god Instagram annonering. Det handler om at have styr på hele strategien for platformen – for hvad gør du når folk skriver til dig, kommenterer på annoncer eller helt tredje? At opbygge den rigtige Instagram strategi handler om at alle processer er optimeret og arbejder hen imod det endegyldige mål du har, hvad enten det er flere salg, leads eller likes.
På den måde strømliner du din indsats på Instgram, gør det nemmere for dig selv og giver Instagram annoncerne et ekstra boost i form af god kundeservice.
Nå ud til den rette målgruppe
Med Instagram har du utrolig mange segmenteringsmuligheder, eftersom at platformen er eget af Facebook og benytter derfor Facebooks Business Manager. Nedenfor kan du se nogle udsnit af de forskellige segmenteringsobjektiver, som kunne være relevant for din virksomhed.
Vurdering og optimering
Nu har jeres annoncer på Instagram kørt i en måned og i synes måske ikke rigtig at det giver det forventede afkast. Det er så her at i skal lave nogle ændringer og optimere baseret på den data i har fået ind. Er der noget som har virket helt vildt godt, så lad det køre en måned mere. Er der derimod annoncer som ikke har performet og bare slugt penge, så sluk for dem, lav nye målgrupper og content.
På den måde skaber i et dynamisk udtryk overfor målgruppen, betydende at de ikke bliver træt af de samme annoncer der ikke interesserer dem. Derimod har i faktisk muligheden for at finde ud af hvad der virker og ikke virker, ved løbende at holde øje med annonceringen og optimere ud fra jeres data.