Instagram annoncering

Instagram annoncering der konverterer

Der findes ikke bare en mirakelkur, men en skræddersyet strategi. Vi har efterhånden arbejdet med rigtig mange virksomheder og hjulpet dem med at skalere deres markedsføring rentabelt med profit på bundlinjen.

instagram-annoncering

Hvordan arbejder vi med Instagram annoncering?

Hos Grow media arbejder vi analytisk og proaktivt med Instagram annoncering. Det handler om heletiden at være omstillingsparat og kunne ændre i struktur, content og tekster, for at kunne imødekomme muligheder og udfordringer. Den løbende optimering foretages ud fra et analytisk synspunkt, ud fra den performance annoncerne de har, vi har et ønske, og det er at skalere jeres Instagram annoncer profitabelt.

De typiske opgaver inden for Instagram annoncering

Udarbejdelse af godt content

For at kunne skille sig ud blandt alle de andre annoncer og opslag på Instagram, så handler det om kontinuerligt at skabe nyt og godt content. Det skal ikke bare være spændende, men skabe et behov og konvertere til salg.

Udarbejde af målsætninger

Fastlæggelse og opstilling af rammer for hvad der skal opnåes gennem annoncering, for at skabe klarhed over projektets målsætninger.

Teknisk opsætning og optimering

Den tekniske opsætningen handler om at udforme den rette annoncestruktur. Generelt handler det om analysering, eksekvering og optimering på de kampagner der bliver opsat, angivebudgetter og måle på resultaterne løbende.

Retargeting

Instagram retargeting annoncer, er den mest effektive måde at genere salg, da man målretter de personer, som har besøgt ens hjemmeside.

instagram-annoncering

Hvorfor skal du bruge instagram annoncering?

Instagram er fremtidens push-marketing kanal, hvor du effektivt har muligheden for at basere din markedsføring på konkret data, fremfor en mavefornemmelse. Du kan blandt andet lave nye målgrupper baseret på de personer der allerede har købt, som sikrer de billige CPA-priser også målrette de varme leads, de personer som har besøgt din hjemmeside og aktivt vist interesse for dine produkter.

Vil du selv kunne varetage din Instagram annoncering?

Passer Facebook til din målsætning?

Man hører ofte om vilde resultater og en høj ROAS gennem Instagram annoncering. Men vil du kunne opnå dine målsætninger gennem kanalen? Det kan være at andre kanaler som hhv. Google ads er bedre for din virksomhed, for at opnå de rette mål.

Skal du selv indover annonceringsarbejdet?

Alle kan lave Instagram annoncering, men man skuer hunden på hårene ved at gå i dybden og hele tiden optimere og forbedre dem. At skalere et budget rentabelt kræver ofte erfaring og ens marketingteam her desværre ikke altid nok til at det bliver en rentabel løsning.

Hvad skal en kunde koste?

Det handler om hvordan bundlinjen i virksomheden udvikler sig, hvis ikke der kommer mere ind gennem annonceringen end man bruger, går det galt. Hvad må en kunde egentlig koste for din virksomhed og arbejdes der ud fra det i annonceringen?

kenneth-spiser-kage

Skal vi give et bud på din Instagram annoncering?

Vi sidder til dagligt med nogle spændende e-commerce og lead-gen virksomheder. Alt den erfaring kan vi trække på ved udarbejdelsen af en komplet skræddersyet strategi for din virksomhed.

Instagram annoncering som marketingplatform

Vi ser i dag, at Instagram ligesom Facebook bliver brugt i bredt omfang af hele verdensbefolkningen. For jeres virksomhed, betyder det at i kan ramme jeres målgruppe effektivt og billigt med instagram annoncering, i forhold til mange andre platforme.

Dog betyder det ikke at det sker per. automatik. Tværtimod er det vigtigt at man bruger den rigtige tone og udtryk på mediet. Det er ikke alle former for reklame der fungerer lige så godt gennem Instagram annonceringer. Derfor kan det være en god ide, at man inden laver en gennemarbejdet Social Media Strategi.

Nå ud til den rette målgruppe

Med Instagram har du utrolig mange segmenteringsmuligheder, eftersom at platformen er eget af Facebook og benytter derfor Facebooks Business Manager. Nedenfor kan du se nogle udsnit af de forskellige segmenteringsobjektiver, som kunne være relevant for din virksomhed.

Vurdering og optimering

Nu har jeres annoncer på Instagram kørt i en måned og i synes måske ikke rigtig at det giver det forventede afkast. Det er så her at i skal lave nogle ændringer og optimere baseret på den data i har fået ind. Er der noget som har virket helt vildt godt, så lad det køre en måned mere. Er der derimod nogle annoncer som ikke har performet og bare slugt penge, så sluk for dem, lav nye målgrupper og content til dem.

På den måde skaber i et dynamisk udtryk overfor målgruppen, betydende at de ikke bliver træt af de samme annoncer der ikke interesserer dem. Derimod har i faktisk muligheden for at finde ud af hvad der virker og ikke virker, ved løbende at holde øje med annonceringen og optimere ud fra jeres data.

Kom nemt i gang med Instagram annoncering

Har i allerede givet det en skalle og prøvet alle muligheder af, eller står i måske første gang og gerne vil have et professionelt syn på jeres situation? Så vil vi meget gerne hjælpe, enten i form af vejledning og sparring, eller overtage hele jeres Instragram annoncering i tæt dialog med jer. Så får vi udarbejdet en god strategi, eksekveret den og optimerer den løbende alt efter hvilken aftale vi har.

Vi er meget åbne og utrolig gennemsigtige. Vi går meget ind for, at vores gode arbejde burde være nok forsikring i sig selv, så i bliver hos os. Så giv os endelig et kald, så tager vi en snak omkring det hele.

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig.

Hvad har du brug for hjælp til?