Digital Strategi

digital-strategi

Digitale strategityper

Først og fremmest er det vigtigt at finde ud af hvilket udkom der ønkes ved en given digital strategi. Konkrete mål vil altid være de bedste grundsten at basere en strategi på, for at opnå fremtidig vækst.

Et hovedobjektiv kunne være at styrke ens position på et nuværende marked eller ekspanderer til nye markeder.

Så kommer det vigtige, at udvælge strategien, analysere, implementere og optimere.

Vi er blandt andet specialister i branding strategier, kampangestrategier og Social Media strategier.

Det omfatter de fleste og vigtigste aspekter i en digital strategi. Skulle du dog være på udkig efter noget andet som du ikke lige kan lægge genkedelse i her, så kontakt os hellere end gerne!

Segmentering

Det første skridt efter vi har snakket med jeres afdelinger på kryds og tværs – vil normalvis være at segmentere målgruppen og finde frem til den optimale kunderejse for relevante målgrupper.

Kunderejsen er en helt essentiel del af en digital strategi. Helt sort på hvidt, er det den rejse dine kunder er på hver gang de skal købe et af jeres produkter. Det betyder allerede fra første kontakt med produktet, til efterkøbsadfærd omhandlende gensalg.

Alle mennesker er forskellige og har forskellige præferencer og ønsker. Det kender du sikker alt for godt selv. Derfor er det også vigtigt at man allerede fra starten er personlig og konkret i sine henvendelser. Vi er nødt til at give dem en form for værdi, som de kan tage med videre, så i forbliver top-of-mind heletiden.

Digitale værktøjer

Værtøjerne er mindst lige så vigtigt som målgruppen, det nytter ikke at eksponere dit content på en platform de ikke bruger. Derimod nytter det heller ikke at vise segmentet noget der ikke interesserer dem. De går hånd i hånd.

Normalvis arbejder vi hovedsageligt med 3 digitale kanaler som er: Google ads, E-mail marketing og sociale medier. De har alle hver deres fordele og ulemper, derfor er det vigtigt at tage udgangspunkt i segmenteringen og udvælge de kanaler som passer bedst.

Vi fokuserer, igennem hele processen, på at sammensætte en strategi der gør brug af omnichannel perspektivet, for på den måde at komplimentere diverese kanaler og skabe en synlig rød tråd gennem hele den digitale strategi.

Derfor er en digital strategi vigtig!

Er du ikke allerede positioneret online, er det med at komme igang.

I dag er de helt store salgskanaler digitale. Man har næsten helt glemt tv-spots og Billboards.

Det betyder at nogle af de bedste værktøjer er Google og Sociale Medier.

Hvorom at 75 procent af den danske befolkning har en Facebookbruger og 60 procent bruger Instagram. Derudover tror jeg ikke du kan nævne en gang, hvor du ikke har søgt på Google hvis du skulle shoppe online.

Du har alle muligheder for at segmentere gennem algoritmer, eksponere dine annoncer rigtigt og automatisere din markedsføring. Derudover bliver alt bare nemmere at optimere og fornye når det hele foregår digitalt.

Skal i have en digital strategi?

Jeg vil ikke bare sælge den og sige ja. Men så igen, ja de fleste virksomheder vil have gavn af en digital strategi. Hvad enten det er B2B-, B2C-, offentlige- eller saas virksomheder etc.

Er du nu blandt de B2B virksomheder, som ikke mener der er behov for en digital strategi – eftersom at i kun laver personligt salg. Så går i altså glip af en gylden mulighed for at nudge og modne jeres potentielle kunder gennem godt content og styrke jeres brandposition.

Med en brandstrategi, vil det i sidste ende være nemmere for jeres salgspersonale at samle nye kunder op under jeres vinger. Ville du ikke takke ja, til en højere konverteringsrate?

Man skal være to til tango

Allerede fra første dag kommer vi til at være i en tæt dialog med jer. Det handler om at i skal være tilfredse gennem hele forløbet, samtidig med at vi har alt den nødvendige data til at analysere på.

Den kombination kan vi nemt korigere sammen. Vi analyserer mulighederne og kombinerer det med ideerne der måtte være. Alt bliver planlagt, eksekveret og optimeret. Så kører vi rundt i ring, så strategien heletiden følger udviklingen og kunderne altid får eksponeret de bedste annoncer.

Kenneth-Dam

Kenneth Dam

Partner & Social Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Pin It on Pinterest