Facebook Annoncering

Facebook-annoncering

Vær tilstede hvor din målgruppe er

Det er du helt sikkert på Facebook, 75% af den danske befolkning bruger Facebook. Det betyder at du ved at positionere jeres virksomhed på Facebook, udnytter en af de største muligheder man har indenfor direkte markedsføring på nuværende tidspunkt.

Du har flere forskellige måder at segmentere jeres målgruppe på, alt efter demografi og interesser til personer der minder om jeres kunder og personer der har interageret med jeres Facebookside samt hjemmeside. På den måde kan du både brede salgstragten ud og ikke kun ramme personer i lower-funnel men derimod også top-of-funnel og mid-funnel med hjælp fra Facebook annoncering.

Annoncetyper på Facebook

Facebook annoncering byder på et bredt udvalg af forskellige annoncetyper, hvilket er positivt for dig som annoncør. Dog kan det nogle gange også være svært at udvælge de rigtige. Vi fortæller nedenfor lidt mere om hver type.

Billede

Billedannoncer giver dig et rent og simpelt format som du nemt kan få personer til at interagere med og dele. Vis dem hvem I er gennem kvalitetsbilleder og fede illustrationer.

Video

Fortæl jeres historie med tekst, lyd og dynamik. Der er flere forskellige måder du kan sammensætte dine videoer på alt efter længde og stil. Det kunne være korte videoer du ser på farten eller længere informerende videoer som bliver set hjemme i sofaerne.

Karrusel

Du kan med karussel annoncer vise op til 10 billeder eller videoer, med hver deres link. Du kan gøre nogle produkter mere attraktive og fremtræden eller fortælle en brandhistorie som udvikler dig hver gang man swiper.

Stories

Du har med stories muligheden for at gøre personen til en del af oplevelsen. Det er oplagt at få dem til aktivt at interagere med stories og klikke igennem dem ud fra diverse CTA’er. Det får dem til at føle sig specielle og som om det ikke er den normale salgsannonce.

Facebook Lead Ads

Det er med Facebook muligt at indsamle leads til dit nyhedsbrev. Det er hurtigt og nemt for målgruppen at skrive sig op. Når de så er på jeres nyhedsbrev har I muligheden for gennem længervarende nudging, at modne segment og få dem til at konverterer. Derfor er Facebook Lead Ads en velset og god måde at opsamle relevante leads til ens nyhedsbrev.

Opbyg den rigtige Facebook strategi

Du kan selvfølgelig lige opdatere Facebook når det passer dig, nå lidt bredere ud ved at promovere opslaget eller lave en spontan konkurrence. For mange vil det bare være nemmere at planlægge deres strategi og opstille nogle kriterier for de spontane opslag. På den måde sikrer man at holde den rigtige tone og budskabet passer med virksomhedens mission og vision.

Derudover er det også en oplagt mulighed at få både Facebook- og Instagram annonceringer til at spille sammen, eftersom at det foregår gennem den samme Business manager. Derudover kan du supplere med LinkedIn Annoncering og derved have en omnichannel social media strategi.

Få hjælp til Facebook Annoncering

Vi laver i tætsamarbejde med jer som kunde – ud fra jeres behov og ønsker, en analysebaseret strategi som omfavner de muligheder i har på nuværende tidspunkt. Dette kan løbende ændre sig, derfor vil vi altid foreslå et Facebook abonnemt hvor vi løbende opdaterer annonceringerne og sikrer at budskaberne bliver leveret.

Står i på nuværende tidspunkt bare og har brug for sparring hos jeres marketing afdeling? Så kan vi også hjælpe med det! Vi tager gerne et uforpligtende møde for at høre omkring jeres problematikker og kommer så med vores bud på de bedste løsninger. Vi skal nok finde ud af det sammen, det er vi helt overbeviste om.

Kenneth-Dam

Kenneth Dam

Partner & Social Specialist

Har du brug for hjælp? Så vil jeg meget gerne tage et uforpligtende møde, hvor vi sammen ser på jeres muligheder. Et frisk pust, er ofte det eneste som mangler.

Pin It on Pinterest