Facebook annoncering
og vækst med Facebook
Millioner af virksomheder – både store og små – annoncerer hver dag på Facebook direkte overfor deres målgruppe. Bruges Facebook annoncering rigtigt, er det en af de bedste marketing kanaler. Vi taler af erfaring med +50 Facebook aktiver som vi hjælper med at øge deres omsætning profitabelt gennem Facebook.
+1,8 milliarder
personer bruger Facebook hver dag.
+2,7 milliarder
personer bruger Facebook hver måned.
+10 millioner
aktive annoncører på Facebooks platforme.
Alene i Danmark er over 75% af befolkning at finde på Facebook, samtidig med, at over halvdelen logger på hver dag for at holde sig opdateret.
Nå effektivt ud til nye kunder
Vi kan med 75% sikkerhed sige, at de personer som vil elske din virksomhed, de er på Facebook. Så når du kører målrettede Facebook annoncer, så tager du det første skridt med at få kontakt til dem og skabe en unik kunderelation.
Skab loyale kontakter og opnå jeres forretningsmål
Når alt kommer til alt, så er ikke 2 virksomheder ens. Heldigvis er Facebook udviklet til at hjælpe din virksomhed med at nå dine mål. +2,7 millarder personer bruger hver måned facebook for at skabe kontakter til venner, familie og blive inspireret. Brug Facebook annoncering til at finde nye kunder og opbygge varige realitoner til dem.
Facebook annoncering - Meta Business Partner
Vi kan efter flere år med gode resultater og høje budgetter fortælle, at Facebook er den bedste kanal til at nå din målgruppe i Danmark. Vi er et officielt Facebook Marketing Partner Bureau også kendt som Meta Business Partner. Det betyder at vi ved lige præcis hvordan kanalen skal bruges til at lave profitabel annoncering.
Resultater med vækst på over 300% i omsætning
Fra startup webshop til fultidsbeskæftigelse
Skal vi gennemgå din annoncekonto?
Vi er kreative & ambitiøse marketing nørder, og vil gerne hjælpe med at øge din performance.
De typiske opgaver inden for facebook annoncering
Udarbejde af målsætninger
Fastlæggelse og opstilling af rammer for hvad der skal opnåes gennem annoncering, for at skabe klarhed om kampagnen er god eller dårlig.
Teknisk opsætning og optimering
Den tekniske opsætningen handler om at udforme den rette annoncestruktur. Generelt betyder det analysering, eksekvering og optimering på de kampagner der bliver opsat, for at forbedre afkast.
Retargeting
Med Facebook retargeting annoncer målretter vi personer, som allerede kender til dit brand og sørger for at de køber produktet eller servicen.
Udarbejdelse af godt content
For at kunne skille sig ud blandt alle de andre annoncer og opslag på Facebook, så handler det om kontinuerligt at skabe nyt og godt content. Det skal ikke bare være spændende, men skabe et behov og konvertere.
Vil du selv stå for Facebook annoncering?
Alle kan lave Facebook annoncering, men man skuer hunden på hårene ved at gå i dybden og hele tiden optimere og forbedre dem. Ved du hvad det må koste at erhverve en ny kunde eller hvor i opnår de laveste CPM priser efter IOS 14.5, for slet ikke at snakke om at opsætte serverside tracking? Det kan meget hurtigt tjene sig selv hjem at betale specialister som os for at gøre arbejdet fra start, fremfor at bruge dummepenge på læring.
Hvorfor er Facebook annoncering så godt?
Facebook er fremtidens push-marketing kanal, hvor du effektivt har muligheden for at basere din markedsføring på konkret data, fremfor en mavefornemmelse. Du kan blandt andet lave nye målgrupper baseret på de personer der allerede har købt, som sikrer de billige CPA-priser også målrette de varme leads, de personer som har besøgt din hjemmeside og aktivt vist interesse for dine produkter.
Det er en af de mest proaktive og innovative platforme, som er med til at styrke virksomheds markedsføring. Derudover må man ikke glemme alle deres partner platforme og Instagram, hvor man samtidig kan annoncere. Det handler om den rigtige strategi og det er ikke altid bare salg, det kan give god mening at samle nyhedsbrevmodtagere op direkte på Facebook med lead ads. Vi har en case med Massagebriller.dk, hvor vi skaffer kvalificerede leads ned til 4 kr. pr. stk. Der er tale om rigtige emails og personer bag, fordi vi kontakter vinderen direkte på mail.
Vær tilstede hvor din målgruppe er
Det er du helt sikkert på Facebook, 75% af den danske befolkning bruger Facebook. Det betyder at du ved at positionere jeres virksomhed på Facebook, udnytter en af de største muligheder man har indenfor direkte markedsføring på nuværende tidspunkt.
Du har flere forskellige måder at segmentere jeres målgruppe på, alt efter demografi og interesser til personer der minder om jeres kunder og personer der har interageret med jeres Facebookside samt hjemmeside. På den måde kan du både brede salgstragten ud og ikke kun ramme personer i lower-funnel men derimod også top-of-funnel og mid-funnel med hjælp fra Facebook annoncering.
Opbyg den rigtige Facebook strategi
Du kan selvfølgelig lige opdatere Facebook når det passer dig, nå lidt bredere ud ved at promovere opslaget eller lave en spontan konkurrence. For mange vil det bare være nemmere at planlægge deres strategi og opstille nogle kriterier for de spontane opslag. Derved sikrer man, at holde den rigtige tone og budskabet passer med virksomhedens mission/vision.
Derudover er det også en oplagt mulighed at få både Facebook- og Instagram annoncer til at spille sammen, eftersom at det foregår gennem den samme Business manager. Derudover kan du supplere med LinkedIn Annoncering og derved have en omni-channel social media strategi.
Tal med en Facebook specialist
Står i på nuværende tidspunkt bare og har brug for sparring hos jeres marketing afdeling? Så kan vi også hjælpe med det! Vi tager gerne et uforpligtende møde for at høre omkring jeres problematikker og kommer så med vores bud på de bedste løsninger. Vi skal nok finde ud af det sammen, det er vi helt overbeviste om som Facebook specialister.
Hvis du vil vide mere om Facebook annoncering, så kan du med stor fordel læse om det på på Facebook for business ads.
Tal med en Facebook specialist
Vi laver i tæt samarbejde med jer som kunde – ud fra jeres behov og ønsker, en analysebaseret strategi som omfavner de muligheder i har på nuværende tidspunkt. Dette kan løbende ændre sig, derfor vil vi altid foreslå et Facebook abonnement hvor vi løbende opdaterer annonceringerne og sikrer at budskaberne bliver leveret. Vi er et Facebook bureau i Vejle, som har ambition om at være de bedste.