Facebook annoncering

Facebook annoncer der skaber konverteringer

Der findes ikke bare en mirakelkur, men en skræddersyet strategi. Vi har efterhånden arbejdet med rigtig mange virksomheder og hjulpet dem med at skalere deres markedsføring rentabelt med profit på bundlinjen.

Facebook-annoncering

Hvordan arbejder vi med Facebook annoncering?

Hos Grow media arbejder vi analytisk og proaktivt med Facebook annoncering. Det handler om heletiden at være omstillingsparat og kunne ændre i struktur, content og tekster, for at kunne imødekomme muligheder og udfordringer. Den løbende optimering foretages ud fra et analytisk synspunkt, ud fra den performance annoncerne de har, vi har et ønske, og det er at skalere jeres Facebook annoncer profitabelt.

De typiske opgaver inden for facebook annoncering

Udarbejde af målsætninger

Fastlæggelse og opstilling af rammer for hvad der skal opnåes gennem annoncering, for at skabe klarhed over projektets målsætninger.

Teknisk opsætning og optimering

Den tekniske opsætningen handler om at udforme den rette annoncestruktur. Generelt handler det om analysering, eksekvering og optimering på de kampagner der bliver opsat, angivebudgetter og måle på resultaterne løbende.

Retargeting

Facebook retargeting annoncer, er den mest effektive måde at genere salg, da man målretter de personer, som har besøgt ens hjemmeside.

Udarbejdelse af godt content

For at kunne skille sig ud blandt alle de andre annoncer og opslag på Facebook, så handler det om kontinuerligt at skabe nyt og godt content. Det skal ikke bare være spændende, men skabe et behov og konvertere til salg.

Facebook-annoncering

Hvorfor er Facebook annoncering så godt?

Facebook er fremtidens push-marketing kanal, hvor du effektivt har muligheden for at basere din markedsføring på konkret data, fremfor en mavefornemmelse. Du kan blandt andet lave nye målgrupper baseret på de personer der allerede har købt, som sikrer de billige CPA-priser også målrette de varme leads, de personer som har besøgt din hjemmeside og aktivt vist interesse for dine produkter.

Vil du selv kunne varetage din facebook annoncering?

Passer Facebook til din målsætning?

Man hører ofte om vilde resultater og en høj ROAS gennem facebook annoncering. Men vil du kunne opnå dine målsætninger gennem kanalen? Det kan være at andre kanaler som hhv. Google ads er bedre for din virksomhed, for at opnå de rette mål.

Vil du selv lave dine annoncer?

Alle kan lave Facebook annoncering, men man skuer hunden på hårene ved at gå i dybden og hele tiden optimere og forbedre dem. At skalere et budget rentabelt kræver ofte erfaring og ens marketingteam her desværre ikke altid nok til at det bliver en rentabel løsning.

Hvad må en kunde koste?

Det handler om hvordan bundlinjen i virksomheden udvikler sig, hvis ikke der kommer mere ind gennem annonceringen end man bruger, går det galt. Hvad må en kunde egentlig koste for din virksomhed og arbejdes der ud fra det i annonceringen?

digitalt-bureau-vejle

Skal vi give et bud på din Facebook annoncering?

Vi sidder til dagligt med nogle spændende e-commerce og lead-gen virksomheder. Alt den erfaring kan vi trække på ved udarbejdelsen af en komplet skræddersyet strategi for din virksomhed.

Vær tilstede hvor din målgruppe er

Det er du helt sikkert på Facebook, 75% af den danske befolkning bruger Facebook. Det betyder at du ved at positionere jeres virksomhed på Facebook, udnytter en af de største muligheder man har indenfor direkte markedsføring på nuværende tidspunkt.

Du har flere forskellige måder at segmentere jeres målgruppe på, alt efter demografi og interesser til personer der minder om jeres kunder og personer der har interageret med jeres Facebookside samt hjemmeside. På den måde kan du både brede salgstragten ud og ikke kun ramme personer i lower-funnel men derimod også top-of-funnel og mid-funnel med hjælp fra Facebook annoncering.

Opbyg den rigtige Facebook strategi

Du kan selvfølgelig lige opdatere Facebook når det passer dig, nå lidt bredere ud ved at promovere opslaget eller lave en spontan konkurrence. For mange vil det bare være nemmere at planlægge deres strategi og opstille nogle kriterier for de spontane opslag. På den måde sikrer man at holde den rigtige tone og budskabet passer med virksomhedens mission og vision.

Derudover er det også en oplagt mulighed at få både Facebook- og Instagram annoncer til at spille sammen, eftersom at det foregår gennem den samme Business manager. Derudover kan du supplere med LinkedIn Annoncering og derved have en omnichannel social media strategi.

Få hjælp til Facebook Annoncering

Vi laver i tæt samarbejde med jer som kunde – ud fra jeres behov og ønsker, en analysebaseret strategi som omfavner de muligheder i har på nuværende tidspunkt. Dette kan løbende ændre sig, derfor vil vi altid foreslå et Facebook abonnement hvor vi løbende opdaterer annonceringerne og sikrer at budskaberne bliver leveret.

Står i på nuværende tidspunkt bare og har brug for sparring hos jeres marketing afdeling? Så kan vi også hjælpe med det! Vi tager gerne et uforpligtende møde for at høre omkring jeres problematikker og kommer så med vores bud på de bedste løsninger. Vi skal nok finde ud af det sammen, det er vi helt overbeviste om.

Udfyld formularen,
så kontakter vi dig

Hvad har du brug for hjælp til?