SERVICES
KANALER
BRANCHE

Kvalitetsbiler har mere end 40 års erfaring i indkøb og salg af brugte biler. Virksomheden er familieejet og er gået fra at være en lille lokal bilforretning med 25-30 biler til nu at have +300 biler på lager, være landsdækkende og brede sig over et areal på mere end fem hektar i Tørring.

Kvalitetsbiler

kvalitetsbiler-case-growmedia-toerring-auto

Udfordringen

Kvalitetsbilers udfordring var lidt atypisk, da det snarere var “et ønske” end en udfordring. Ønsket var at effektivisere brugen af markedsføringsbudgettet. Et led heri var at afsøge potentialet ved brug af Google Ads i marketingmixet.

Gennem analysen blev vi opmærksom på, at trackingen ikke var hensigtsmæssig overfor den købsrejse, kunderne har. De havde kun mulighed for at ramme den samme bruger i 7 dage, da cookien (som muliggør retargeting) efterfølgende forsvandt. At købe en bil er et overvejelseskøb, hvorfor 7 dage ikke var nok til at overtale brugerne til at købe bil ved Kvalitetsbiler.

Kvalitetsbiler-toerring-auto-case-growmedia

Potentiale, indsigter og optimering

For at gøre Kvalitetsbiler klogere på potentialet ved brug af Google Ads, udarbejdede vi en potentialeanalyse, som belyste; Potentiel søgevolumen, Gennemsnitlige klikpriser på markedet samt Anbefalet annoncebudget ud fra Kvalitetsbilers daværende situation.

Potentialeanalysen dannede fundament for Google Ads kampagnestrukturen og bidrog til udvidelse af hjemmesiden med nye landingssider, som skulle bringe ny trafik til.

Google Ads viste sig hurtigt at blive en uundværlig kanal, da de hentede konverteringer til 1/3 af prisen end på andre kanaler i marketingmixet.

For at tilgodese den lange købsrejse har vi opsat server-side tracking, hvor vi placerer en førstepartscookie gennem Kvalitetsbilers eget domæne. Hermed forlænger vi levetiden af cookien, hvilket sikrer, at vi kan ramme brugeren op til 365 dage (kontra 7 dage). Samtidig er vi mere resistente overfor Ad blockers, ITP (Intelligent Tracking Prevention) og Privacy browsers.

I takt med at samarbejdet udviklede sig, udarbejdede vi en performanceanalyse af Kvalitetsbilers eksisterende Meta Ads setup, som kastede lys over optimeringsmulighederne.

På Meta har vi valgt at konsolidere kampagnestrukturen og mindske antallet af målgrupper til at hele Danmark. Samtidig har vi haft mere fokus på de vigtigste budskaber, og de produkter som faktisk sælger. Ikke kun gennem Kvalitetsbiler men også mere personlig synlighed gennem Mikkel fra Kvalitetsbiler Facebooksiden.

Løbende har vi, i tæt samarbejde med Marketingchef Lotte Thorbøll Juhl, testet nye kanaler af for at etablere en digital strategi, hvor annoncekronerne er fordelt hensigtsmæssigt alt afhængig af hvilken værdi, de enkelte kanaler spiller i det samlede marketingmix.

Al ovenstående havde ikke kunnet lade sig gøre uden et tæt og tillidsfuldt samarbejde, hvor proaktivitet og gensidig tillid har bidraget til, at samarbejdet er blevet en succes.

BESPARELSE PÅ KPI'ER (KOSTPRIS PR. LEAD)
-30 %

REKORD I ANTAL HJEMMESIDEBESØGENDE (1 MÅNED)

371.000 stk.
ÅRETS RESULTAT VÆKSTET (2022 / 2023)
110,56 %
Afspil video om Mikkel-madsen-kvalitetsbiler-marketing

Hos Kvalitetsbiler har vi fornøjelsen af at samarbejde med GrowMedia i forbindelse med vores online annoncering på både Meta, Google og Microsoft. De er altid garanter for god service og hurtig responstid, og de holder sig konstant opdaterede med annonceringen, så vi sikrer, at det kører helt optimalt.

Vi kan klart anbefale at række ud til GrowMedia, hvis I vil booste jeres virksomhed via online annoncering!

Lotte Thorboell Juhl

[UDTALELSE KOMMER SNART…]

Mikkel Bo Madsen