- Catering
- Nikolai Klausen
Nordic Food Service leverer catering og forplejning til erhverv. Maden er lavet fra bunden af sæsonens friske råvarer, hvor kreativitet og godt madhåndværk er i højsædet. Siden 2015 har de leveret +1.800.000 kvalitets måltider til erhvervskunder.
Nordic Food Service
Udfordringen
Nordic Food Service har samarbejdet med flere bureauer, hvilket har skabt et godt grundfundament. Ønsket var dog at finde en partner, som både var tæt på – og som kunne tage del i at sætte retningen for den digitale strategi.
Konkurrencen på markedet er blevet større og større, hvilket gør, så Nordic Food Service er nødt til at intensivere markedsføringstiltagene for at sikre, at de fortsat vinder frem med høj eksponeringsandel.
Første led i denne rejse var at få en bedre forståelse for tallene, som kunne bidrage til dialogen om, hvor markedsføringskronerne er bedst givet ud.
Løsningen
Indsigter tegner vejen til succes
Vi udarbejdede en performanceanalyse af Nordic Food Services eksisterende setup, hvor faldgruberne samt uudnyttet potentiale blev belyst. Herefter skitserede vi en ny kampagnestruktur og opsatte nye konverteringsmål, som skulle give os indsigt kunderejsen og sikre profitablitet i markedsføringen.
1 måned efter samarbejdets opstart afholdte vi et statusmøde, hvor de nye indsigter blev præsenteret. Her oplevede vi, at landingssiden ikke fik en høj nok rangering i Google, hvilket sænkede mængden af eksponeringsandele, da klikpriserne blev meget dyre. Ved at hæve relevansen på søgeordene, vil vi kunne sænke klikpriserne og stå stærkere i auktionerne.
Anden måned blev brugt på at lægge en plan for menustrukturen og landingssiderne samtidig med at vi frasorterede irrelevante søgeord, der ikke leverede målkonverteringer. Overskrifter og beskrivelser blev testet op mod hinanden i annonceringen, så vi kunne forbedre klikraten.
Tredje måned begyndte vi – i samarbejde med Nordic Food Service – at bygge de nye landingssider til hhv. Frokostordning og Kantineordning. Landingssiderne skulle sætte fokus på godt madhåndværk og ikke kun fortælle, men også vise, hvordan nordisk catering ser ud. Der blev lagt vægt på flere Call-To-Actions, som skulle drive brugeren videre til konvertering.
Ovenstående tiltag var grundstene for, at Nordic Food Service oplevede en vækst på 450% i antallet af henvendelser i deres lavsæson – selvom de opererer på et konkurrencepræget marked.
EKSPONERINGSANDEL ER VÆKSTET MED
“Jeg har fornøjelsen af vores samarbejde med GrowMedia og Nikolai Klausen. Helt fra start blev der i detaljer udarbejdet en kort og overskuelig status for virksomheden mht Google adwords, hjemmesiden generelt, SEO etc. Udfordringerne og de forskellige belyste problemstillinger blev sammenholdt med hvad vores virksomhed gerne vil opnå. Nikolai havde på forhånd udarbejdet konkrete tiltag for forbedringer på den korte og lange bane. Det er en fornøjelse at arbejde med GrowMedia med deres høje professionalisme! Man ved hvad man taler om og har fuldstændig styr på hvad der virker! Rigtig god vejledning og kontinuerlig indsigt i vores vækst 🙂 TAK!”
- Morten Stisen
- CEO