- Forening
- Kenneth Dam
Ladies Mud Race er Danmarks største forhindringsløb for kvinder med over 40 forskellige forhindringer og afholdes i syv forskellige byer i hele landet. I alt har der været over 40.000 kvindelige deltagere, og der er ingen tvivl om, at det har været en stor succes.
Ladies Mud Race
Udfordringen
Ladies Mud Race har i mange år nydt godt af deres stærke organiske tilstedeværelse på sociale medier som Instagram og især Facebook. Men på grund af ændringer i algoritmen og konkurrence fra annoncører, har de oplevet en drastisk nedgang i synlighed, hvilket har resulteret i færre solgte billetter. Denne udfordring blev yderligere forstærket af manglende interne kompetencer inden for effektiv annoncering på disse kanaler.
De stod derfor overfor en betydelig udfordring: hvordan kunne de genvinde deres tidligere succes og sikre den nødvendige synlighed og billetsalg? For at finde en løsning, begyndte Ladies Mud Race at lede efter en samarbejdspartner, der kunne forstå deres kerneværdier og hjælpe med at opbygge en langsigtet strategi.
Løsningen
Behovstilpasset annoncering
Vi begyndte med at dykke dybt ned i Ladies Mud Race’s kerneværdier og målgruppe. Ved at forstå, hvad der gør deres løb unikt, og hvad der motiverer deres deltagere, kunne vi skabe en målrettet SoMe-strategi, der øgede antal af interaktioner og salg.
Vores kernebudskab blev “Hvem udfordrer du?”, hvilket har været grundstenen for utrolig meget positiv interaktion og ekstra organisk synlighed. Nogle annoncer har sågar fået +5.000 kommentarer. Men for os handlede det ikke om kun at have et budskab men løbende at teste for at sikre, at vi følger tidens trends og undgår at blive kedelige.
Samtidig var det vigtigt for os, både for at kunne optimere bedre og vise vores værd, at vi allerede fra start gik i dialog med Sportstiming (billetportal) omkring opsætning af e-handelsmåling på deres platform. Det betyder, at vi i dag præcist kan angive, hvad Ladies Mud Race får ud af annonceringen, hvilke målgrupper der køber, og hvilke annoncer der har den laveste pris pr. køb. Det har banet vejen for, at vi kan planlægge vores kampagneperiode i god tid og optimere den år efter år.
“GrowMedia er kendetegnet ved rigtig god service! De er altid til at komme i kontakt med og de hjælper med selv de mindste problemer. Intet spørgsmål er for dumt eller for lille til dem. Kenneth og hans team er arbejdssomme, flittige og villige til at gå den ekstra meter for deres kunder. Jeg vil til enhver tid anbefale GrowMedia til alle som søger professionel hjælp til markedsføring, de har gjort en verden til forskel for Ladies Mud Race og nu også Mens Mud Race.“
- Ib Østergaard
- Næstformand Fredericia Firmaidræt