BRANCHE
TEAMLEAD

Pandetermometer er et one-product store, som efter coronaepidemien har haft god succes med at sælge pandetermometre til den danske befolkning, så de nemt og sikkert kan holde øje med feber i hjemmet hos hele familien.

Pandetermometer

Pandetermometer-case-2

Udfordringen

Vi stod hos GrowMedia med et ønske om at gøre vores kompetenceområde stærkere indenfor ehandel og derved skabe vores egen sandkasse til at teste nye strategier og funktioner, inden vi bruger det på vores kunder. Samtidig stod vi med problemstillingen om ikke at have en rentabel måde at skalere nyopstartede webshops i Danmark profitabelt, ved at kombinere de bedste kanaler på nuværende tidspunkt.

Pandetermometer-case-1

Marketing tilpasset høj- og lavsæson

Målet fra starten har været at opbygge et brand med 20.000 kr. i startkapital og geninvestere overskuddet i varelager samt marketing. Allerede fra start var vi klar over, at vi havde at gøre med et produkt med en høj- og lavsæson. Det er helt naturligt, at vi sælger flere pandetermometre, når det er koldt, og vores børn er syge. Derfor lagde vi fra starten en plan om at opbygge vores webshop med god SEO og et lille budget på Google Ads. Vi startede op i juni måned, og derfor var det helt naturligt lavsæson, hvor vi fokuserede kun på de personer, der allerede søgte efter produkterne.

Det fik bolden til at rulle stille og roligt. Da vi så gik ind i sensommeren, begyndte vi at opsætte affiliate-markedsføring, som skulle være en no cure, no pay-løsning for os. Igen for at holde pengene tæt ind til kroppen og få den laveste pris pr. køb.

Da vi så rigtig kom ind i efteråret, og vi kunne se, hvordan det danske vejr blev, som vi kender det, begyndte vi at skabe synlighed hos nye potentielle kunder, som endnu ikke kender til fordelene ved et pandetermometer sammenlignet med rektaltermometre. Til det brugte vi Facebook og Instagram, hvor vi til at starte med selv producerede content, men hurtigt skiftede over til at få influencere koblet på. Igen var det billigt content i form af, at vi kun skulle give dem et produkt.

Ud fra det første år lærte vi en hel del om vores årshjul, hvilket gør, at vi bedre kan planlægge, hvor mange penge vi skal bruge på annoncering i de forskellige perioder, så vores forretning kan forblive rentabel.

FOKUS PÅ AT TJENE PENGE
+3 i POAS
MÅNEDLIG OMSÆTNING
+100.000 kr.
PROFITABELT OMNICHANNELMIX
+5 kanaler

“Vores Pandetermometer-webshop har fra dag ét været vores måde at teste, hvordan vi som virksomhed kan skalere en forretning profitabelt uden de store midler. Sidenhen er det blevet vores sandkasse, hvor vi tester nye værktøjer, inden vi bruger dem på vores kunder. Det er med til at give os hands-on erfaring udover det kundearbejde, vi laver, og vi kan samtidig bruge den til at oplære nye medarbejdere samt studerende. Blandt andet er Pandetermometer blevet en prøveeksamen hos IBA Erhvervsakademi i Kolding.”

Kenneth dam