SERVICES
KANALER
BRANCHE
TEAMLEAD

Dansk Flise Lager importerer og sælger kvalitets fliser fra udsøgte producenter primært i Europa. De har +20 års erfaring i branchen og har hovedsæde i Vejle. Udover Vejle-afdelingen har de etableret showrooms i 7 større danske byer, hvilket gør dem til et af landets førende flisehuse.

Dansk Flise Lager

dansk-flise-lager-butik-vejle-case-growmedia

Udfordringen

Dansk Flise Lager har brugt mange år på at oparbejde en god forretning, hvor e-handel er blevet en uundværlig del. I takt med at virksomheden har vokset sig større, har de oparbejdet en CMO-stilling, som skulle hjælpe med at drifte onlinesalget i en positiv retning.

Zlatko Alispahic er ansat som Head of Marketing (CMO) og har mange hatte på i hverdagen. Det er ham, som sætter kursen for den digitale strategi. At holde overblik i et konkurrencepræget marked, hvor konkurrenterne hele tiden fornyer sig, kan være svært. Derfor var det vigtigt for Zlatko, at finde en samarbejdspartner, som kunne bidrage til løbende indsigter og optimering af Google Ads, så han fik effektiviseret sit arbejde og frigivet tid til andre opgaver.

Udfordringen med Google Ads, inden samarbejdet blev igangsat, var en lav eksponeringsandel på nogle af kontoens vigtigste søgeord. Dansk Flise Lager gik hermed glip af vækstpotentiale, da de tabte eksponeringer til konkurrenterne.

dansk-flise-lager-case-growmedia-aarhus-butik

Proaktivt, tillidsfuldt og udfordrende

I den indledende fase belyste vores performanceanalyse uudnyttet potentiale i Dansk Flise Lagers eksisterende Google Ads setup. Samtidig talte vi ind i vigtigheden bag server-side tracking og korrekt datahåndtering i en virksomhed med så stor en datamængde.

Zlatko klædte os på ift. hvilken forretning Dansk Flise Lager er, og hvilken retning han ønskede at tage den digitale markedsføring. I samarbejde lagde vi en plan for, hvordan Google Ads skulle passe ind i deres marketingmix (fremadrettet).

Vi udarbejdede en fremtidssikret kampagnestruktur, som tog udgangspunkt i hjemmesidens opbygning. Kampagnestrukturen skulle skabe en rød tråd mellem det, som brugerne søger efter (søgeordet), og det som de oplever efter at have klikket på en annonce (landingssiden).

Løbende har dataindsigter fra søgetermsrapporten været med til at udvikle Dansk Flise Lagers hjemmeside med nye landingssider. Landingssiderne har givet flere organiske placeringer og gjort Dansk Flise Lager markedsledende ift. trafik (indenfor flise-branchen).

Samarbejdet startede da Dansk Flise Lager var 6 medarbejdere og havde 3 showrooms. I dag er de +30 medarbejdere og har 7 showrooms. Gennem denne proces har vi oparbejdet en strategi for, hvordan Google Ads håndteres, for at sikre kunder i showroomet fra dag 1, når Dansk Flise Lager åbner nye showrooms.

Sidst men ikke mindst har vi bidraget til digitalisering af forretningen, hvor priserne ude i de respektive showrooms nu kan styres gennem webshoppen. Denne opsætning er lavet i samarbejde med Delfi Technologies.

TRAFIKMÆNGDEN FRA GOOGLE ADS ER VÆKSTET
+140 %
ANTAL KONVERTERINGER ATTRIBUERET TIL GOOGLE ADS
+320%
KONVERTERINGSRATEN FRA GOOGLE ADS ER VÆKSTET
+70 %

Jeg har igennem et stykke tid samarbejdet med GrowMedia omkring nogle projekter på Google Ads fronten. Det har virkelig været en stor og sand fornøjelse. Alt er blevet overholdt, vores kommunikation er på daglig basis. og ens idéer bliver både hørt og implementeret uden ventetid.

GrowMedia har vist sig som en god og pålidelig partner, men bestemt også som sparringspartner, og jeg vil ikke bytte dem ud med andre.
Ja, det er lige før jeg faktisk “ikke” vil anbefale dem – for så kan jeg købe flere timer hos dem i stedet for at netop du skal gøre det ;o)..

Zlatko-fra-dansk-flise-lager