- Underholdning
- Kenneth Dam
Dystopia Entertainments motto er at forskrække og forbløffe. Som gæst ved deres events bliver du hovedperson i din egen gyserfilm eller omdrejningspunkt for et horror-computerspil. Gennem interaktive horror-events bliver sanserne og psykologien udnyttet til det fulde. Deres opgave består i at få gæsterne til at glemme, at det er skuespil, og således fortabe sig i situationen.
Dystopia Entertainment
Udfordringen
Dystopia Entertainment har altid haft en naturlig tilslutning gennem deres organiske tilstedeværelse på sociale medier, som skabte interaktioner og interesserede deltagere i deres arrangementer. Men i takt med at konkurrencen fra annoncører blev større, har de over de sidste par år oplevet et fald i synlighed. Det betød, at de begyndte at kigge efter alternativer som annoncering på Facebook og Instagram, hvor deres målgruppe er til stede.
Problemet har dog været, at deres kompetencer inden for området ikke har været tilstrækkelige. Derfor ledte de efter en partner, som kunne imødekomme deres skiftende behov for hjælp til annoncering baseret på deres høj- og lavsæson, så de kunne sikre et kontinuerligt flow af køb.
Løsningen
Fear of missing out & interaktioner
Først og fremmest var det vigtigt for os fra starten virkelig at forstå Dystopias behov og deres årshjul. Der er tale om en forretning, som har deres primære omsætning i Q3 og Q4. Derfor var det uhyre vigtigt for os at tilrettelægge den rigtige strategi, så vores annoncering allerede blev profitabel fra starten.
Det sikrede vi ved en gennemgående potentialeanalyse af markedet, målgruppen og Dystopia Entertainment som forretning, så vi kunne differentiere produktet fra alle andre muligheder på markedet.
Allerede tidligt i vores samarbejde blev det klart, at målgruppen interagerer meget med Dystopia Entertainment, helt uden at vi behøver at bede dem om det. Dette kunne vi udnytte og kombinere med “fear of missing out” i vores budskaber. Det var en helt naturlig vinkel, da DYSTOPIA Haunted House har en ny fortælling hvert år, og Circus of Torment kun skulle have været en engangsforestilling. Ved at kombinere disse budskaber, med øget synlighed gennem annonceringen, skabte vi resultater som Dystopia aldrig havde oplevet før.
Alt dette skabte grobund for en tættere dialog og rådgivning omkring hele deres marketingmix, så de kan brede deres pengestrømme ud på flere dele af året.
EKSTRA INTERAKTIONER
“Vi oplevede, at det blev sværere at nå ud til vores målgruppe på Facebook og Instagram. Derfor havde vi brug for nogle eksperter, der kunne hjælpe, og her kom GrowMedia ind i billedet. Kenneth og hans team har hjulpet os med ikke kun at nå bredere ud igen, men også at måle på de marketingtiltag, vi laver, så vi kan se, hvor pengene bedst er blevet brugt. Herunder til lancering af Circus of Torment i Danmark, vores DYSTOPIA Haunted House og rekruttering af frivillige. De har været guld værd for vores fremtidige vækst.”
- Jonas Vázquez Bøgh
- Co-founder & Architect of Fear