Services
Kanaler
Branche
Teamlead

Trekantens El Teknik er en autoriseret elinstallatørvirksomhed med base i Vejle og opgaver i hele Trekantområdet. De tilbyder professionel rådgivning og installation til både privat og erhverv. Med fokus på kvalitet, bæredygtighed og ny teknologi leveres løsninger, der både skaber værdi og fremtidssikrer kundernes installationer. 

Trekantens El Teknik

trekantens-el-teknik-kontor-vejle-case-growmedia

Udfordringen

Trekantens El Teknik stod overfor et ejerskifte og ønskede i den forbindelse at få gennemgået forretningens digitale aktiviteter med friske øjne. Elektrikerbranchen er præget af høj konkurrence, særligt på Google, hvor langt størstedelen af privatkundernes første kontakt sker via en søgning.

Det gør Google Ads til en uundgåelig og samtidig krævende kanal, hvor det gælder om at være til stede på de rigtige søgeord – uden at klikpriserne løber løbsk. Derfor var det afgørende for Trekantens El Teknik at få lagt en klar og målrettet strategi, som kunne sikre både eksponering og effektiv udnyttelse af marketingbudgettet.

Analyse, segmentering & prioritering

Med Trekantens El Teknik var det vigtigt at få etableret et klart overblik over, hvilke søgeord der historisk set havde genereret henvendelser. Derfor foretog vi en analyse af deres eksisterende kontodata og performancehistorik, hvilket gav os indsigter i, hvor der var uudnyttet potentiale – og hvor pengene var bedst givet ud.

På baggrund af analysen segmenterede vi søgeordene i grupper og prioriterede dem ud fra forretningskritisk betydning. Her spillede dialogen med administrerende direktør, Bent Olsen, en central rolle, da han gav os vigtig indsigt i, hvilke typer opgaver der er mest værdiskabende for forretningen – og hvilke han ønskede at tiltrække flere af.

Efterfølgende byggede vi en ny kampagnestruktur, hvor budgettet blev allokeret til de vigtigste søgeord og reducerede spildet på brede eller irrelevante søgetermer.

For at skabe et solidt datafundament hjalp vi samtidig Trekantens El Teknik med opsætning af server-side tracking og implementering af et cookiebanner til samtykkehåndtering. Dette sikrede en mere robust tracking-løsning, som fremtidssikrer annonceringen i en tid, hvor datapræcision bliver stadig sværere at opretholde.

Samarbejdet har fra start været præget af tæt dialog og klare målsætninger. Ved at kombinere forretningsforståelse, datadrevet beslutningstagning og en stærk teknisk opsætning har vi skabt grundlaget for en effektiv Google Ads-strategi – tilpasset en branche, hvor klikpriserne er høje, og konkurrencen er benhård.

EKSPONERINGSANDEL PÅ SEARCH
76,31 %
KONVERTERINGSRATE VÆKSTET MED
+120,71 %
ANTALLET AF KONVERTERINGER VÆKSTET MED
+111,21 %

“GrowMedia lykkedes med at forklare mig, hvad deres ydelser “gør” for min virksomhed, i et sprog som selv jeg forstår. Vildt hvordan vores telefon ringer mere og mere, jo flere ads vi lægger ud. Det er næsten som at åbne for en vandhane. Selvfølgelig er der omkostninger ved annoncerne, men udbyttet står klart på mål med udgiften. Godt arbejde!!”

bent-olsen-profilbillede-trekantens-el-teknik