FACEBOOK ANNONCERING
Tænk dig, at du kun har 3 sekunder til at fange deres opmærksomhed, ellers er de videre. Inden for den tid, skal du vise, at du forstår deres problemstilling og at du forstår deres behov. Det handler om at skabe en relation først, herefter vil de høre mere om dine produkter. Er det også din tilgang?
Find nye loyale kunder online
DR medieundersøgelse viser i 2023 at 6 ud af 10 danskere dagligt tjekker Facebook. Det er derfor stadig den markant største kanal, til at finde nye loyale kunder online. Samtidig kan vi ved hjælp af en endnu stærkere algoritme og dataindsamling, sikre at annonceringen faktisk skaber nye kunder i forretningen.
Hæv livstidsværdien og gør annonceringen profitabel
Fik du det med? 6 ud af 10 danskere tjekker Facebook dagligt. Rigtig god markedsføring, handler ikke kun om nye kunder, men om at sælge mere til nuværende. Baseret på købsdata, kan vi dagligt eksponere jeres kunder for nye og interessante produkter, som løser en ny problemstilling. Det koster dig kun det halve af prisen, og du kan mærke det på bundlinjen.
Verificeret Meta Business Partner
Vi kan efter flere år med gode resultater og høje budgetter fortælle, at vi er verificeret som Meta Business Partner også tidligere kendt som Facebook Marketing Partner. Det er en blåstempling fra Facebook, som godkender vores arbejde som et bureau.
Vores kunder siger
FACEBOOK GROWCASES
For os handler det om at skabe værdi
Vi kan efter flere år med gode resultater og høje budgetter fortælle, at Facebook er den bedste kanal til at nå dine forretningsmål.
Ofte stillede spørgsmål
Hvad er annoncering på Facebook?
Hvad koster det at annoncer på Facebook?
Alt efter hvad du optimerer efter og hvor gode dine annoncer de er, så vil du opleve følgende:
– CPM (prisen for 1.000 visninger) mellem 15 kr. til 120 kr.
– Klik pris mellem 50 øre til 15 kr.
Hvor meget skal man bruge på Facebook annoncering?
Det anbefales at du bruger et stort nok budget, til at dine kampagner kan nå igennem læringsfasen. Alle kampagner har ved opstart en læringsdase der varer 7 dage eller indtil du har fået 50 af dine ønskede hændelser. Hvis du eksempelvis optimerer efter køb og det koster 75 kr. at erhverve en ny kunde, så vil jeg abefale at bruge 550 kr. i dagsbudget. Det giver ugentligt et budget på 3.850 kr. og est. 51 køb.
Hvad er forskellen på at booste og annoncere på Facebook?
Hvis du vælger at booste dine opslag på Facebook, så starter du forfra hver gang. Vælger du derimod at oprette en kampagne med annoncer, så samler du data ind, som løbende gør at dine annoncer klarer sig bedre og bedre. Hvis du vil vide mere omkring forskellen på at booste opslag og annoncere, kan du læse vores whitepaper her.
Kan man tjene penge på Facebook?
Rigtig mange virksomheder tjener penge på at bruge Facebook annoncering. Både til at erhverve nye kunder og gennem mersalg til allerede eksiterende. Hvor meget du kan tjene på platformen handler om hvor god du er til at ramme din målgruppe med de rigtige budskaber og tilbud, som får dem til at købe eller kontakte dig.
Vil du selv stå for Facebook annoncering?
Alle kan lave Facebook annoncering, men man skuer hunden på hårene ved at gå i dybden og hele tiden optimere og forbedre dem. Ved du hvad det må koste at erhverve en ny kunde eller hvor i opnår de laveste CPM priser efter IOS 14.5, for slet ikke at snakke om at opsætte serverside tracking? Det kan meget hurtigt tjene sig selv hjem at betale specialister som os for at gøre arbejdet fra start, fremfor at bruge dummepenge på læring.
Sådan opbygger du den rigtige Facebook strategi
Du kan selvfølgelig lige opdatere Facebook når det passer dig, nå lidt bredere ud ved at promovere opslaget eller lave en spontan konkurrence. MEN mange vil få endnu mere ud af deres Facebook Strategi ved at opstille nogle kriterier du kan måle på, og en plan der skal få det til at ske. Derved sikrer man, at holde den rigtige tone og budskabet passer med virksomhedens mission/vision.
Derudover er det også en oplagt mulighed at få både Facebook- og Instagram annoncer til at spille sammen, eftersom at det foregår gennem den samme Business manager. Derudover kan du supplere med LinkedIn Annoncering og derved have en omni-channel social media strategi.
Fandt du ikke svaret du ledte efter?
Kontakt Kenneth direkte på 29914217 og få uforpligtende rådgivning.