Boost din kampagnestrategi

kampagnestrategi

Få det bedste ud af dine kampagner

For at få klemt alt afkast ud af dine kampagner, kan du ikke bare lave dem, uden at lægge en yderligere plan for eksekvering.

Du kan hurtigt miste essensen af kampagnen, samt overblikket – især hvis ønsket er at gøre brug af omnichannel. Derfor er det altid godt med struktur på ens kampagner, så du sikrer at budskabet bliver leveret og du kan måle på den givne kampagne gennem ROAS, CPL eller andet. Derudover vil du i fremtiden kunne forbedre dine nye kampagner på baggrund af dataen fra gamle kampagnestrategier.

Læg en klar kampagnestrategi

Som det første bør du sætte dig ned og lave en tjekliste for hvad der skal være i kampagnen og hvor den skal distribueres, på baggrund af målgruppens aktiviteter.

Det handler om at skabe den rigtige opmærksomhed, som kan bruges til at skabe leads og omsætning i sidste ende.

Så hvordan får du dit budskab ud på den bedste og billigste måde? Hvordan laver du content der har en gennemgående rød tråd? Og hvad gør du for at holde overblikket gennem hele kampagneforløbet?

En kampagnestrategi ud fra tragtmodellen

Det vi har bedst erfaring med, er at bygge vores kampagnestrategier op omkring tragtmodellen. Her sætter vi en matrix op der sikrer at den synlighed der skabes også bruges over en længere periode til at aktivere kunderne igen og igen.

Primært bliver en tragt bygget op i 4 sektioner: Top funnel, mdi funnel, lower funnel og retention.

Tragten giver i sin forstand god mening. Du prøver at skubbe kunderne gennem den, og viser dem nye ting løbende så til sidst køber. Alle er ikke klar med det første de ser dine produkter og især ikke hvis de ikke kender dit brand. Det handler derfor om at fortælle dem alt de har behov for at vide i forskellige stadier.

i Top funnel skaber vi synlighed, i grove træk skal vi vise dem noget interessant eller fortælle noget, som fanger deres opmærksomhed. Helst løse en problemstilling de står med, som du kan løse og rammer følelserne.

Mid funnel bruges ofte til at vise mere produktspecifikke ting ang. produktet. Fortæl kunden hvordan dit produktet differentiere sig i forhold til konkurrenterne og hvad der gør det unikt.

Ender kunden i Lower funnel, så er de formentlig næsten klar til at købe, de mangler bare det sidste skub. Her ville det ultimative være at fortælle andres oplevelser med produkter. Vis den potentielle kunde gode produkt anmeldelser og hvad folk der allerede har købt det synes.

Til sidst er der Retention, som har det formål og at forlænge kundens livtidsværdi. De har allerede handlet hos dig en gang og haft en god oplevelse, hvorfor skulle de ikke ville det igen? Det er altså de lavthængende frugt og her du skal brænde dit brand ind i deres nethinde så de husker dig. Vis dem her supplerende produkter i form af trøjer, hvis de har købt bukser. Så vil salget ske helt automatisk.

tragtmodellen

Hvad skal du være opmærksom på?

At følge tragten slavisk er ikke altid det bedste, mange gange vil man ved simple produkter kunne skære mid funnel ud og gøre ens markedsføring mere profitablet. Derfor handler det ikke bare om at gøre som alle de andre gør, det handler om at skræddersy kampagnestrategien til ens målgruppe. Det kræver en helt masse analysearbejde oveni det du allerede ved, hvis du ønsker at lancere nye produkter, trænge ind i nye markeder osv.

Brug hellere for meget end for lidt tid på analysearbejdet, så har din kampagnestrategi de bedste vilkår for at blive en succes.

Frygt ikke, hvis du har mistet modet så kontakt os hellere end gerne fortæller os om dine ønsker og tanker. Så kan vi hjælpe dig igang på den helt rigtige måde, så du allerede fra start har strukturen i orden og kan måle på kampagnestrategien.

Få gratis tips til at skabe de bedste annoncer 👨🏼‍💻

Tag din egen læring ved hornene, og blive endnu bedre til betalt annoncering ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev.

Ved at tilmelde dig op, godkender du at Grow media må sende dig nyhedsbreve.

Andre interessante indlæg

SoMe-strategi
SoMe
Kenneth Dam

6 tips til den gode SoMe Strategi

Ukoordinerede budskaber, opslag i lange baner og uanede mængder af konkurrencer – er det også din SoMe strategi?

google-guide
Google ads
Nikolai Klausen

Google Ads Guide 2021 – Sådan kommer du igang!

Google Ads har sin force i pull-strategien, hvor din virksomhed bliver eksponeret overfor potentielle kunder, som søger efter dit produkt/din service. Helt lavpraktisk foregår det

Skal vi hjælpe din forretning?

Vi sidder klar med skræddersyede ideer, som skaber værdi for din virksomhed.

Udfyld formularen,
så kontakter vi dig

Hvad har du brug for hjælp til?